• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • bebben Elias mamma

Pallas: I min första hyresrätt så målade jag på tapeterna utan att ens tänka på att fråga hyresvärden. Det gjorde ingenting, han tyckte bara att det var fint sen när han kollade den vid lämning.

Nu har jag precis satt en bård i mitten av barnens rum utan att tänka mig för, hoppas att det inte gör något för vi kommer nog inte att bo här så himla länge.

• Squeezetoy

Vissa hyresvärdar har avtal med färghandlare, så om man handlar där och visar att man är hyresgäst hos den värden så får man rabatt. När vi bodde i lägenhet hade vi 25% hos en färghandel. Så det kan ni ju kolla upp ni som ska till att måla och tapetsera.

• Jesssicaaa

har inte de flesta som bor i hyresrätt bofond??

• TjEjLiGaN

Vad menas me bofond?

Mamma till en busunge
  • TjEjLiGaN

Nån som kan ge råd o tips på hur man målar på tapeter o vad man bör tänka på?

Jag målade på tapeterna i min förra lgh. De va nämnligen så att jag fick en skuld på nästan 10 000:- pga slitage men åtgärdade genom att måla. Resultatet såg jag o levde me de i några dar högst men vet inte hur de höll o så nu efteråt.

Mamma till en busunge
  • Themis

Om man vill betala en hantverkare med egen firma för att måla/snickra så kan dom också ha stora materialrabatter beroende på var man handlar.

Hör med din hantverkare-kanske du kan få ditt kökskakel eller målarfärgen med 30% rabatt om du köper (låter honom handla) på rätt ställe...

• Jesssicaaa

man får en viss summa av hyran som går i tapetfond, golvfond, övrigt fond..som man anv sen till att tapetsera osv..superbra tycker vi, som flyttar in i en ny lgh snart och de förra ägarna har knappt rört fonden ( den tillhör alltså själva lgh), den är jättefräsch men vill ändå byta tapeter i ett rum och kanske förnya köket har tex nästan 6000 i golv och 5000 i tapeter..inte så dumt

• Prins William
    bofond??? det får man väl bara om man har en bostadsrätt.....inte hyresrätt.....eller har jag fel???
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Jesssicaaa

vi har hyresrätt..aldrig hört att man kan få det i bostadsrätt

• Prins William

hmm....som sagt jag har ingen aning. hihihi

*Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
Svar på tråden pimp my hyresrätt!