Raggare?
Jag själv är raggarbrud och får ofta höra; Äckliga raggarsvin! och dyl.
Det verkar som attfolk har en ide om att raggare aldrig duschar och bara super och knullar.. :)
Vad tycker du??
Alltså, vad tänker du när du ser en raggare??
Jag själv är raggarbrud och får ofta höra; Äckliga raggarsvin! och dyl.
Det verkar som attfolk har en ide om att raggare aldrig duschar och bara super och knullar.. :)
Vad tycker du??
Alltså, vad tänker du när du ser en raggare??
har några i familjen och tycker inte alls att det är fel på raggare...roliga människor som vågar stå för det dom tycker
Är själv en "raggarbrud" och älskar bilarna, musiken och människorna.
Längtar till sommaren och alla roliga träffar..
Bara super och knullar? Då skiljer de sig inte så mycket från de singelmänniskor jag känner till..*ler*
Lone: Ja tack då..
Som sagt var dom sydstatsraggare och hade nazisymboler på sina fina jeansjackor etc etc...
Santos - tråkigt med din negativa upplevsle. Det finns rötägg i alla subkulturer. Jag tycker att raggare i allmänhet är väldigt snälla.
De få raggare jag träffat på har varit trevliga iallafall
När jag var riktigt onykter en gång så stack jag in buvudet i en raggarbil som stod vid ett rödljus och bjöd på halstabletter
De tackade och tog emot. De vågade nog inget annat! Hehehe. Eller så charmade jag dem med mitt leende
jag håller med chilimon... Och de är inte fel att ta en sväng med en impala tex. Men jag är ingen raggare, åker två hjul i stället.
Ja jag är så snäll så, och jag duschar, och super gör jag inte speciellt ofta! Älskar bilarna, musiken och själva raggarkulturen/rockabillykulturen! Älskar nästan allt som har med 50 oh 60-talet att göra. Samlar ju tex barnvagnar och dockvagnar från de åren :D Jag är och kallas för Raggarbrud i mina vänskapskretsar.
Underbart . Saknar tiden när man satt bak i bilar och håret flög bakåt i farten. Jag älskar pirret i magen när man hör hur det mullrar från bilen. *DE ÄR SOMMAR*
Sonens pappa älskar bilar och lika jag ![]()
Om mitt barn visade raggartendenser skulle jag omyndigförklara honom/henne för all framtid.
Här är en till *vinkar*
Älskar folket, bilarna och alla underbara träffar. ![]()
jag fattar inte vad det e folk ser ner på "raggare" för !
e det att dem super knullar å lever livet ???
för detta kan man hitta i alla dagens "gäng" (grupper) idag !!
e det för att vi har speciell klädsel ?
har inte alla hipp hoppare det oxå för att inte tala om punkare !!
e det för att vi åker runt i våra bilar å har skoj ??
gör inte penta nissarna detta med ? eller rättare sagt alla som vill ta sig någon stanns ???
vist fan finns det röt ägg hos raggare med !!
men det finns det ju över allt !!!
och hellre att mina barn bli raggare än något annat för vi har iaf en negativ syn på knark ...
å det ha fan inte många andra
(nu menar jag inte att ingen annan har det )
så låt nu oss med ha roligt fast vi e "raggare"
//en glad skåne raggare
Raggare är väl vanligt "hederligt arbetande " folk som vill ha lite kul på sin lediga tid, men det är väl inte fint i "nya sverige" att jobba utan hellre göra ngt annat, det är väl därför raggare nedvärderas av journalister o kultiverade människor som aldrig har jobbat på riktigt! Nä tacka vet jag raggare som gör rätt för sig i nya sverige!!! Rock n roll 4 ever! Eddie MeduzA RULES!