• Billy och Jag

Raggare?

Jag själv är raggarbrud och får ofta höra; Äckliga raggarsvin! och dyl.
    Det verkar som attfolk har en ide om att raggare aldrig duschar och bara super och knullar.. :)

Vad tycker du??

Alltså, vad tänker du när du ser en raggare??

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Raggare?
  • Lola Jämtland
    Lone Star State skrev 2006-12-18 23:14:37 följande:
    tahira: vart bor du?? Raggare finns det ju överallt.. :)Lola: vilken tur du har!! =) Raggare är ofta så härliga och glada! :) Vi har precis köpt raggarbil och det är sååå kul!! Det är ju en livsstil. Fast vi klär oss inte som raggare jämt och sånt.. Det sitter ju inte i kläderna! =) Men man kan ju inte göra så mycket åt gåshuden som kryper fram till ljudet av en V8 :)Tom min "halvsnobbiga" syster gillar att åka raggarbil med oss! :) Det är ju super kul!!Hellre raggare som lunkar fram i en stor bil än alla småkillar som susar förbi i sina riskokare, nästa-döden.Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
    tahira bor nog där raggare inte vågar visa sig.

Nä, vi klär oss inte heller som raggare.
    Jag drömmer om att få klä mig i 50-talskläder o så. Nån gång ska det bli av!
    Först ska vi köpa oss en bil. Har inte haft möjlighet till det innan men nu har vi platsen som behövs.
    //Snart är det jul...sägs det.....
  • Billy och Jag

Åh, det vill jag också ha!! :) Får väll sy en själv.. haha. .de finns oftast bara i mini storlekar! :)

Jag ville ha en Mustang, men det är min drömbil och jag skulle vara så rädd om den.. Så vi köpte en galaxie ist med solbrändt tak som tål en ölburk eller två =) Plus att den är mycket större.. Snart är det vinter cruising också :D

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
  • tahira
    AnnaGBG skrev 2006-12-18 23:11:40 följande:
    Tahira--Fast jag tror att det är skitkul där! Där hänger alla vi normala
    Oh yes

Lone Star State - Jag bor i Lund, Skåne. Finns det raggare här så gömmer de sig väl
    If you can't be good, be careful
  • Lola Jämtland
    Lone Star State skrev 2006-12-18 23:19:18 följande:
    Åh, det vill jag också ha!! :) Får väll sy en själv.. haha. .de finns oftast bara i mini storlekar! :) Jag ville ha en Mustang, men det är min drömbil och jag skulle vara så rädd om den.. Så vi köpte en galaxie ist med solbrändt tak som tål en ölburk eller två =) Plus att den är mycket större.. Snart är det vinter cruising också :DJag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
    Vi har samma problem alltså.

Vi ska ha en Buick från 50-talet.
    En som man törs köra omkring med men inget pilsnervrak!
  • Lola Jämtland
    tahira skrev 2006-12-18 23:20:19 följande:
    AnnaGBG skrev 2006-12-18 23:11:40 följande: Tahira--Fast jag tror att det är skitkul där! Där hänger alla vi normala Oh yes Lone Star State - Jag bor i Lund, Skåne. Finns det raggare här så gömmer de sig väl If you can't be good, be careful
    Nämen!
    Helt OT men jag har alltid trott att du bor i Stockholm!
  • Billy och Jag
  • FreyaBus

Ofta förknippar man rggare me de som syns och hörs mest men är själv lite smått dragen mot psychobilly och rockabilly så jag tycker inget särskilt. Allt hänger ju på personen! De e ju olika hur alla är, man är varken äcklig elr töntig bara för att man har en viss stil, det är personlighet och uppförande som avgör det!!

• Billy och Jag

jag tycker att det är extremt töntigt och pubertalt att ens tycka att man är en tönt eller äckligt för att man är raggare. Det är skrattretande! Haha.
    Fjortisar? kan jag gissa...

• Lola Jämtland
    Lone Star State skrev 2006-12-18 23:31:15 följande:
    jag tycker att det är extremt töntigt och pubertalt att ens tycka att man är en tönt eller äckligt för att man är raggare. Det är skrattretande! Haha. Fjortisar? kan jag gissa...Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
    Fast de ser antagligen bara de negativa sidorna. De som skränar o skrålar o som är fulla.

De ser inte gemenskapen (man behöver inte vara snygg o smal, man accepteras som man är), det gemensamma intresset (motorer), de hör inte musiken (jo, när det spelas Eddie Meduza men musiken är ju så mycket mer än så!).

Det är bara att acceptera att folk alltid kommer att se ner på raggarkulturen.

Jag menar, det finns ju vissa sorters människor som jag inte gillar heller.
  • Mikkel räv

Jag gillar raggarkulturen jättemycket . men kan väldigt lite om bilar så jag vågar nog inte kalla mig raggare. Det är lite en hederstitel för mig. De flesta "riktiga" raggare jag känner är otroligt snälla och ödmjuka och bjuder på sig själva och sin kunskap!

Svar på tråden Raggare?