• Billy och Jag

Raggare?

Jag själv är raggarbrud och får ofta höra; Äckliga raggarsvin! och dyl.
    Det verkar som attfolk har en ide om att raggare aldrig duschar och bara super och knullar.. :)

Vad tycker du??

Alltså, vad tänker du när du ser en raggare??

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Raggare?
  • Billy och Jag
    Mikkel räv skrev 2006-12-19 20:53:43 följande:
    Ang inlägg 65 - de få "riktiga" raggare som finns i högstadieåldern är ofta starka självständiga killar och tjejer med ett stort intresse och mycket kunskap. Ofta är det en familjegrej och de familjerna gör något så ovanligt och fint som att umgås över generationsgränserna! 1000 gånger hellre att mina barn bleve raggare än bleka dataspelsnördar!
    Amen! =)
    Though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
  • Billy och Jag
    Tumbling down skrev 2006-12-19 20:56:38 följande:
    Töntar
    Dito

Forden. Den är inte vacker, men vi gillar den ändå ;) Snyggingen!
  • Blueblood

Lone Star State: Varit ute i obygden nån gång? Där är alla som har någon form av skabbig bil kung!

• Mikkel räv

I min värld är alla som har personlighet och sticker av lite från den grå massan kung (eller drottning om det känns bättre!).
    Jag har på något sätt en känsla att de som gör sig lustiga(st) över raggare är de som har svårt för minoriteter och subkulturer överhuvudtaget och tänker väldigt mycket på hur de uppfattas av andra...
    Kanske en generalisering, men ändå...

• Santos v2

Har bara dåliga bilder av raggare. Var i mycket bråk med sydstatsraggarna från sthlm under min fjorttis tid... Pack!

• Billy och Jag
    Santos v2 skrev 2006-12-20 10:14:17 följande:
    Har bara dåliga bilder av raggare. Var i mycket bråk med sydstatsraggarna från sthlm under min fjorttis tid... Pack!
    ja, tack då..
  • Chilimon

Gillar bilarna och stilen.

Det är skillnad på raggare och raggare faktiskt

Allt är ju relativt
  • Certina

Jodå jag har inget emot raggare, åker gärna med på crousing (eller hur det stavas ) i många av kompisarnas bilar.
    Västerås och stockholm crousing är ett återkommande jippo i vår familj.

Men så åker vi på enormt mycket andra bilträffar oxå som Ånnaboda, norrtälje. tullinge och grymt mycket marknader.

Fast vi är mest intresserade av gamla opel bilar.........

Mamma till Elise 021228 & Erik 051010
  • Grus grus

Tyvärr måste jag erkänna att mina fördomar angående raggare är töntar. Min kusin var raggare i flera år, och jag tyckte han var urlöjlig under den tiden. Denna urfula väst och myggjagare. Gelé i håret som räckt till ett helt kompani. Har varit på en del raggarträffar med ett par vänner till mig som gillar bilarna, men allt jag kan tänka är bara: töntar. Förlåt!

(f.d. Jennie81) Kärlek och snuva kan inte döljas!
Svar på tråden Raggare?