Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
swe
har de inte bokat in dig på igångsättning ännu?
swe
har de inte bokat in dig på igångsättning ännu?
Fika eller Lunch i veckan:
Hellur - Tisdag, Onsdag, Fredag
(Swenglish - tisdag)
Björklöv - Tisdag fika efter 14.30, onsdag
Bianca2: alla dagar!!!
Sole alla dagar
Sickla eller nån annanstans spelar ingen roll för mig!
vi bör byta mobilnummer med varandra!
jag skickar ett mail i inkorgen till er som är uppskrivna på fika imorgon med mitt nummer så kan ni andra väl göra likadant?
snart måste vi väl också göra en ny tråd här??
zul
jag har haft foglossning sista 2 månaderna, ibland är det bättre dagar än andra.
Oftast gör det som ondast om man gått för mkt eller suttit stilla för länge, då känns det som nån stoppar in knivar i bäckenet (aj)
kan ju hoppas på att det betder snabb förlossning!
Förresten - hur sjutton orkar du plugga nåt nu? Kan man lära sig nåt eller ens koncentrera sig så nära BF?
hej vivs!
är så nyfiken på att se hur lilltjejen ser ut!
hur ser nu då en dag ut med bebis? undrar ju vad man gör med dem
har din foglossning försvunnit ännu? Har hört att en del har kvar foglossning hur länge som helst efter förlossningen (huga)
har inte gjort många knop idag, ska hoppa in i duschen för BM-tid snart. Kommer ju inte vara några problem att boka in tid om 2 veckor iallafall, räknar inte med att föda innan BF...
Ginger ja - har hon haft känningar?
Har inte heller sett henne och söker man på hennes profil var hon senast inloggad igår vid 19-tiden
jag är också nyfiken!
hoppas ni som fått orkar skriva en förlossningsberättelse som man kan läsa
tillbaka efter besök hos BM och allt såg bra ut!
Fick en ny tid om två veckor (på BF-datumet) och jag kommer säkert gå dit då!
En sak jag funderade över var att hon sa att jag nu imorgon går in i vecka 38 och att det är v 38 + 39 kvar av en graviditet innan man går över.
hur hänger det ihop då med FL:s uträkning att jag går in i v 39 imorgon? (texten "du är i vecka 38")
är det bara jag som är sjukt gravidsnurrig?
Min graviditet - BF Mån 26 mar 2007
Uträkning utgår från dagens datum: Mån 12 mar 2007
Din graviditet startade Tis 20 jun 2006
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 4 jul 2006 (ägglossningen)
Du har gått 265 fulla dagar av 280
Du är i vecka 38
Du har gått 37 fulla veckor och 6 fulla dagar (v37+6)
Du är i 9:e kalendermånaden
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
Du är i trimester tre
Du har 15 dagar kvar till förlossning
ja ibland känns det som hjärnan inte kopplar, tur var att vi iallafall var överens om att det var två veckor kvar (om jag inte går över tiden)
ska bli trevligt med fika imorgon, den enda man inte vill se där är swe- du ska vara inne och föda då!
var inne och kikade på lillenlillens blogg och där finns bilder på hela familjen