Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

magda.. tror inte att det eg finns något helt klart om massage är farligt el ej, däremot vill många massörer inte massera under första trimestern just för att man inte är helt säker... det är ju en del slaggprod. som frigörs vid massage som enl någon studie visat ökad risk för mf... men hur bra grund det finns för det vet jag inte...

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Magda.. vet faktiskt inte men som jag fattat så vill de inte ge någon form av "hårdare" massage.. taktil massage ska väl iof fungera då men ingen där just slaggprod utsöndras i den omfattningen..

• Hannnas

Magda.. men jag tror att det är den första trimestern det gäller... sen ska man väl kunna få massage tror jag hör med någon som kan detta bättre om du är orolig, för jag tycker inte att du ska undvika massage i onödan

• Hannnas

Gravidmassage.. vad är det eg för skillnad förutom att man inte masserar magen likadant? ni som vet

Micke får lära sig magda

• Hannnas

Magda.. så triiist han är din råtta då nädå, han har ju en massa annat som väger över istället

• Hannnas

thezz... när ska ni till selma o vilken vecka kommer du vara i? Det borde ju gå att deala så att de gör en aromamassage i gravidvariant

• Hannnas

thezz.. ska du ringa selma? vad är det som är scary?

• Hannnas

Thezz... precis kommit tibax från lunch visst var de trevliga på selma ... när är det ni planerar att åka?

• Hannnas

Myysigt Dulia att det gått så bra!! Vart på symfysen är de de utgår ifrån när de tar SF måttet? Övre kanten?

• Hannnas

Thezz.. jaaa det förstår jag att du gör *avis* o då är du ju såpass långt gången att det inte borde vara nån fara med massage heller, frågade du något om det?

Svar på tråden Pladdertråden!