• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Magda.. OM det är herpesblåsor så kan du ha smittat Micke utan att han får några symptom, utan bara bära viruset...

Thezz... hur vet man skillnad på afteblåsor & herpesblåsor? *lär mig*

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

känner mig helt förvirrad! vem har jag fått viruset av då om det är herpes?

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MrsMurphy

Självklart glömde läkaren bort mig... Börjar tro att jag är osynlig för sånt händer jämt men efter att jag skrikit till fick jag komma in en timme för sent.

Lilla pyret tror att den befinner sig i en gympasal eller nåt för man såg i princip hur h*n tog sats och skuttade a la studsmadrass. Har ingen anledning att tvivla på att h*n är vi liv efter allt sånt men man såg ju inget hjärta och läkaren blev nästan arg på mig när jag frågade för han undrade hur jag kunde tvivla efter den dom akrobatskutten...

Fick tre bilder med mig hem men man ser ju inte så mycket vettigt och han beordrade mig att inte sitta och analysera sönder bilderna för det syns ju inte så mycket nu.

Enligt mig är jag på 11 +5 och enligt mätningarna också!

2 fötter och två armar såg man så det måste ju se bra ut!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • Hannnas

Magda.. det kan du fått av vem som nästan... tror dryga 70% är bärare av detta virus i sverige...  (om jag minns rätt)... det kan vara mamma som pussat på dig när du var liten, eller annan släkting.. ja det finns en jädrans massa smittvägar...

ALLA får dock inte symptomen, heller inte de berömda blåsorna...

• MagdaA

Hanna: hade en klasskompis på gymnasiet som hade munherpes, men hon fick alltid flera blåsor, satt kvar länge också. hon smittade sin pojkvän å han fick blåsor typ direkt han också.

aja, ska ringa bm i em å höra om hon har nått tips

• Dulia

Magda, munherpes är väldigt vanligt. Jag blev smittad av min mamma som blev smittad av min bror som blev smittad av nån han pussade på på dagis (troligtvis).

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Cia o krabaten

jag fick mitt av M.
    Hade de aldrig innan vi blev ihop, men även om vi var försiktiga och inte pussades när han hade utbrott så fick jag det.

Men har haft det mycket mer sällan sedan jag fick barn! Märkte av skillnad i hormonerna och utbrotten. Fick vid 2/3 mf...

• Dulia

Cia, min man har lyckats att inte få något under tiden vi varit tillsammans (snart 6 år). Han kanske fått viruset men inga utbrott.

Jag märker tydligt samband mellan blansen i min kropp och när jag får blåsor. När jag är stressad kommer det genast en blåsa på överläppen (min stressblåsa ) och då vet jag att jag måste lugna ner mig.
    Det som varit jobbigast är att jag alltid får blåsor när jag varit nykär. Förstår ni hur jobbigt det varit att precis träffa någon som man blir kär i och några dagar senare ha en stor blåsa på läppen!!

Nu ska jag sluta prata herpes

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Hannnas

Jag har oxå min munherpes av okänd anledning .. förmodligen mormor som smittat mig när jag var liten el nåt.. ingen aning.. o jag får inte de berömda blåsorna, men som Dulia säger så hänger det tajt ihop med min fysiska o psykiska hälsa

• MagdaA

blääää! vill inte ha nå blåsa! Skrikandes än så länge går det bra, men väntar bara tills den spricker och gör ONT! Måste ju finnas nån salva man kan använda när man är gravid...

Svar på tråden Pladdertråden!