• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Kickan: jasså. hmm...synd, det bästa för barnet är ju mammas mat.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Kickan 84

Magda: På vilket sätt "bästa"?

Finns ju ingenting som visar att flaskbarn mår sämre än barn som ammas, ersättningen nu för tiden är inte på något sätt sämre än bröstmjölk. För 10-15 år sedan kanske, men inte längre.

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Kick.. haha du behöver väl inte ducka här amning är väl personligt om något, ett val ingen annan kan göra åt en.. o vad än alla olika teorier säger så är de varierande med tiden och alla barn är ju olika såå.... gör det som rätt så blir det inte fel... bebben får ju i sig din mjölk iaf, för jag antar att du tänker pumpa iaf

Förstår att du inte vågar ringa BM Thezz... vågade inte jag heller innan mitt vul

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

hanna, ja det är ju inge skoj att behöva avboka en tredje gång...

• angiee
    Kick

Tänkte precis som Hanna, Du tänker väl iaf pumpa?
    Vart ska mjölken annars ta vägen? Dessutom e väl bröstmjölken högst essentiell för barnet under de första 6 månaderna. Men alla gör som dom vill, e inte heller så sugen på att amma, men ska göra´t iaf!
  • Kickan 84

angiee:

Jag får helt enkelt se hur jag gör, som sagt är det inte för alla det ens rinner till och de barnen som får ersättning mår ju inte ett dugg sämre än de som som ammas, som sagt så finns det inte längre något som skiljer bröstmjölken från ersättning, barnen får t ex inte bättre immunförsvar och liknande, som folk förut påstod.

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Kick.. gör som du/ni känner

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84

Hanna: Japp, det tänker jag göra!

Blir bara lite irri när folk helt allvarligt tror att ersättningsbarn mår sämre än barn som ammas... det är som att det är någon prestige i att amma och att amma länge, som "kastar skit" på de mammor som faktiskt inte ammar, av olika orsaker.

Stanna där du är! ♥
  • Cia o krabaten

Lägger mig i amningsfrågan lite...
    Jag är absolut för att amma om man kan och det funkar, men om det inte funkar av en eller annan anledning tycker jag inte man måste kämpa tills man blir blå för då mår man bara dåligt.

Ville iaf dela med mig till ffa Kickan om en grej jag sett på tv.
    Det handlade om tvillingar på typ kanal5.
    Där var det ett tvillingpar, killar på drygt 40, som hade en forskar-läkarpappa. Därför hade de alltid varit med i experiment och jämförelsestudier hela livet. FFa inom idrott.
    De fick nästan alltid näst intill identiska resultat på allting.
    Till saken hör att deras föräldrar gjorde experiment redan från dag 1 med att amma den ena och flaskmata den andra!
    Och dagens ersättning är så bra att den är likvärdig amning har jag fått veta.
    Däremot närheten får man ju jobba lite på då.
    Hud mot hud kontakt och inte bara lägga barnet och palla upp flaskan osv. *Grrr för såna föräldrar*
    Annars kan man ju amma mest och pappan ge flaskan 1g/dygn eller nåt! Det går ju också.

Svar på tråden Pladdertråden!