• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Cia o krabaten

Förresten är det väl Murphys sätt att komma åt dig nu när du väl har plussat. Då har han ju inte tant röd att alliera sig med!

• Thezzizen

Hi hi Lättjis,det är bara rätt! Nu ska de minsann få ställa upp....!

• MrsMurphy

Cia: Skojja! Jag kan garantera att jag till 3000% INTE hade varit barnvakt då och då hade jag missat detta lilla mirakels början här i livet!

• Cia o krabaten

Nu smyger jag ut igen då jag verkligen inte är gravid
    Andra tråden kasnke???

• MrsMurphy

Jazzy: Satt du och slickade på min ytterdörr efter baciller eller??

Thezz: Karln är så rädd om magen så detta kan bli en pärs att få till lite senare! Får passa på nu!

Cia: Det är jag beredd att skriva under på! Du har verkligen greppat min relation med Murphy!!

• MagdaA

hmm...funderar på det där med anti-kroppar. man kan väl inte "tillverka" antikroppar och tillföre via ersättning? eller?

nu jobbar ju ja me kor...kalvar som föds har ingen imunförsvar och därför är den första rå-mjölken livsnödvändig för dom! finns ingen ersättning/pulvermjölk som kan ge samma. I så fall skulle man ju kommit på nått sånt för länge sen, åt kalvar alltså.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Magda.. visst kan man producera & utvinna antikroppar, har själv beställt x-antal när jag jobbat i lab så visst går det att tillföra

Lättja... gaaahhh jag önskar att jag kännt så meeeed!! jag är bara horny on nights

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: okej. visste inte de. kom nu på varför dom inte kan göra mjölkersättning till kalvar med antikroppar. varje besättning har sitt eget imunförsvar. alltså inte samma i varje besättning. Om en dräktig ko flyttar från en lagård till en annan, mindre än 3 veckor innan kalvning så är inte hennes råmjölk tillräckligt bra fär att skydda kalven, man får då ta rå-mjölk från en annan ko. Därför kan man inte utvinna antikroppar som täcker alla bestätningar...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • jazzy

LÄTTJA: visst ...såg du en slickande galning???Räcka ut tungan

Svar på tråden Pladdertråden!