• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Thezz: nja...tycker det inte är så härligt när man inte kan leva ut dom sedan.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Thezzizen

Oj lurkan , jag hade blivit jättearg på min mor för liknande. Jag ska försöka vara stenhård på den där sötsakslinjen...

• lurksmulan

Ja jag blir sur. Igår när jag hämtade Laban sa hon "han har precis ätit en glass, så ni vet om han inte äter så mycket middag"!!!!! Eh, va?! Så jag sa att han inte ska äta glass varje dag "jo hos mormor ska han det". Men jag sa att vi fick ju inte glass varje dag så varför ska han få det, men då svarade hon inte.
    Men jag blir så arg, han kommer bli tjock, få hål i tänderna och bli bortskämd. Och hon ljuger för oss och smyger med  att han får glass. Han är vårat barn, vi bestämmer reglerna. Sen är det helt okej om han får en glass om han är där på en helg, men inte varje dag. Och äter han inte glass får han saft och kaka!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

lurk: försåt verkligen att du/ni blir irriterade! Tycker ni ska sätta er ner med henne, då Laban inte är med, å ta ett riktigt snack. Han är så pass stor nu att han förstår mycket så det kanske är bra om han inte är med. Hon måste ju förstå. Ni kan inte "hita" med att ni inte vill lämna honom hos henne om hon fortsätter? Eller är det för hårt?

• lurksmulan
    Magda: Problemet är att vi är beroende av henne ett tag till. Hon hämtar honom kl 15 varje dag så att vi kan jobba heltid. Annars får nån av oss gå ner jättemycket i tid för att kunna göra det. Sen när bebisen kommer får ju han bara gå på dagis 15 tim/vecka och då klarar vi oss själva, men det är ett tag tills dess.
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

lurk: okej. det var ju synd. annars kanske det hade varit bra, om ni kunnat lösa det på nått annat vis. Men prova å snacka med henne när det börjar närma sig bf då, för då kan ni ju "hota" med att han inte får vara hos henne...

• MrsMurphy

*gäsp*  Tog en powernap nu innan jobbet men inte sjutton blev jag piggare ändå... Vill sova i en vecka eller två!!

• MrsMurphy

Jazzy: Skojja?! Inte en chans att man har nåt ledigt en sån här vecka! Jag jobbar dessutom mån-lördag nu så jag kommer nog inte vara så kaxig på söndag!

Svar på tråden Pladdertråden!