• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

linda...  guud vad bra att det fixade sig.. o det är alltid skönt att läsa läsa sina journaler, lite kul med

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

thezz.. vet inte faktiskt... tror inte de vill ge den massagen då, utan särskild gravidmassage men ring o hör vad de säger..

• MagdaA

alltså...det här med massage. vissa säger att vissa typer av massage ska undvikas när man är gravid. kan nån förklara?

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

magda.. tror inte att det eg finns något helt klart om massage är farligt el ej, däremot vill många massörer inte massera under första trimestern just för att man inte är helt säker... det är ju en del slaggprod. som frigörs vid massage som enl någon studie visat ökad risk för mf... men hur bra grund det finns för det vet jag inte...

• MagdaA

Hanna: men vilken typ av massage är det dom inte vill göra? alla massage?

• Hannnas

Magda.. vet faktiskt inte men som jag fattat så vill de inte ge någon form av "hårdare" massage.. taktil massage ska väl iof fungera då men ingen där just slaggprod utsöndras i den omfattningen..

• MagdaA

Hanna: hmm...å jag som älskar massage! skule vilja att Micke knådade min rygg å axlar varje dag juh! Men han ids inte, kanske lika bra de.

• Hannnas

Magda.. men jag tror att det är den första trimestern det gäller... sen ska man väl kunna få massage tror jag hör med någon som kan detta bättre om du är orolig, för jag tycker inte att du ska undvika massage i onödan

• hemligaärtan

Magda: Det finns speciellt gravidmassage på vissa ställen som lär vara uuuunderbar.

• MagdaA

hemligaärtan: kanske ska kolla upp det...men det kostar väl massor! Lever på 0:- just nu... *suck*

Svar på tråden Pladdertråden!