• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • after eight

Hörrni experterna, ni som har lyckats!

Nu behöver jag ett expertutlåtande. Ställde samma fråga i andra tråden, men ni borde ju verkligen veta.

jag fick utslag på äl-testet i måndags. Vi mufflade måndags och i går. Igår hade jag inte längre utslag på CBs digitala, men vi körde ju som sagt ändå. Under dagen hade jag en lite ÄL-blödning. Vad tror ni, behöver vi muffla igen? Känns så himla krystat just nu. Eller har vi prickat ÄL, tror ni?

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • angiee

AE

Ja tycker det verkar som att det räcker gott & väl!
    När vår bebbe blev till denna gång så mös vi under de 2 dagar som ÄL stickan gav utslag samt dagen då den inte gav utslag, & vi fick +

Lycka till!

• MrsMurphy

ae: Helt klart en perfekt tajming! Ta det lugnt med karlstackaren nu...

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Hannnas

AE... instämmer med övriga Perfekt tajming

*pustar* tibax från tråkmöte... gahhhh vad skönt det ska bli att sluta jobba snaaaart... nedräkning knappt 3 mån kvar...

missK... åhh underbart!! Klart du kommer orka!! v26 är ju fortfarande i graviditetens honeymoon det är väl oftast efter v30 det kan vända o bli lite tungt o jobbigt

Angiee... kroppens fysiologi gumman, och tyngdlagen

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • angiee
    Hannnas skrev 2007-03-14 16:18:31 följande:
    AE... instämmer med övriga Perfekt tajming *pustar* tibax från tråkmöte... gahhhh vad skönt det ska bli att sluta jobba snaaaart... nedräkning knappt 3 mån kvar... missK... åhh underbart!! Klart du kommer orka!! v26 är ju fortfarande i graviditetens honeymoon det är väl oftast efter v30 det kan vända o bli lite tungt o jobbigt Angiee... kroppens fysiologi gumman, och tyngdlagen .•:*¨¨*:•. jag ska bli mamma - v19 .•:*¨¨*:•.

Ja men BLÄÄÄÄ vaffö blir det så?
    När ska man känna att det verkligen kommit ur bäckenet?

• Hannnas

angiee.. det är ju sååå olika, hur man är byggd ju... men efter v13 brukar man kunna känna lite iaf det beror ju på hur djupt den ligger och hur den är riktad bl a... o hur mkt vadd man har över så att säga... alla känner olika helt enkelt...

Jag kände inte min alls i v11 tror jag det var, heller inte i v12... men sen bar den bara där, i slutet av v12 tror jag der var då sen "tappade jag bort" den igen... vågade inte klämma så hårt att jag faktiskt kände den... men sen när jag var hos BM i v16, var den mellan naveln o blygdbenet ungefär... och på UL en vecka senare hade den redan växt sig upp till kanten av naveln och den är kvar där nu ungefär

• angiee

hannna

ok, som vanligt då - TÅLAMOD!

ja vet att under min förra grav sa dr att min livmoder va bakåtlutad. Vabetyder det i gravtermer?

Är det förmodligen så denna grav åxå?

• Hannnas

angiee... haha ja tålamod, uscha detta hemska ord ... bakåtroterad ja... tänk dig livmodern som en ballong (päron) och fundus, toppen på livmodern är den större rundare delen... den ligger mer bakåt i kroppen - åt ryggsidan till... än åt magen... SÅ hade jag tolkat det

• angiee

betyder det att bebismagen kommer tidigare eller senare?

Är det samma saksom att livmodern ligger i bakvägg istället för framvägg???
    *hmm*
    För om man har en livmoder i framvägg så känner man bebis sparkar tidigare & får ofta stor mage fort.

Svar på tråden Pladdertråden!