• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • angiee

Jaz

Bra att du känner så!
    Man kommer väl in i "mer eller midre" perioder hela tiden,
    FÅr tänka så!

• Hannnas

Så.. idag hade jag inte glömt kortet iaf.. har shoppat på apoteket måste ju förbereda ett litet apoteks"kit" oxå

Inhandlat blev: bröstvårtskräm, inotyol, alvedon sup 5-10 kg och mer trombyl

Nästa gång ska fyllas på med: amningsinlägg, bröstvårtskydd, amningspumpen, miniform

hmm har jag missat nåt tro? känns så

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • angiee

hanna

OJ va du handlar, blir stressad bara av att läsa allt det där
    Men det lät ju onekligen som att du har storkollen..

• JUSTer

Hanna: Lägg pengar på en bättre amningspump. Jag har Avent. Den var kanonbra. Apotekets har jag hört mycket negativt om....

Och.....du glömde gigantiska bindor Avslag är inte att leka med.

Gravid - v. 16
  • Hannnas

angiee.. haha jag har inte storkollen men jag handlar friskt vet ju att om jag ska handla allt på en gång så missar jag garanterat nåt, och jag gillar att ha sakerna hemma när de behövs, nödfallskit o sånt

• MHoof

Vi ska köpa bara det absolut nödvändigaste nu tills hon kommer så köper vi det som man märker att man behöver sen eftersom. Känns onödigt att köpa massor innan och så kanske det inte används. Hade ju gjort värsta listan med grejjer men frågade en tjej som hade 2 barn sen förut vad man VERKLIGEN behöver så listan kortades ner rejält...skönt

• Hannnas

Bel.. plåster och nagelsax har vi ... o du ahr så rätt.. handlar säkert lite för mkt sen men OM bebi får feber så vill jag inte behöva ta mig ner på stan utan ha det hemma har hellre för mkt som jag isf får slänga av sånt

• lurksmulan

Hanna: Är du säker på att du kommer behöva en bröstpump då? Jag klarade mig galant helt utan! I mina ögon känns det som en onödig sak att köpa innan du vet om du behöver den.  Samma sak med näsfrida. Vissa klarar sig inte utan, vi har aldrig haft någon.

Bröstvårtscreme och bröstvårtsskydd ingick inte heller i mitt hemma-apotek.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • angiee

hannah

förstår det, men amningspump? Du kanske inte ens behöver ngn
    hihihihi
    Men alltid skönt att gardera!
    Ska själv försöka hålla mig rätt minimal i shoppandet innan bebis kommer, säger som bel, det får bli vartefetr man märker att behovet finns.

Svar på tråden Pladdertråden!