• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Småtokig

Pucken

Du är inte galen.. Just nu kan jag itne vila är alldeles för nervös och spänd för det.. Snart kommer C och då ska vi åka..

• pucken

taco
    vi får väl se vem som hinner först =) jag hoppas att micke får jobb så vi kan tillverka en till. fast egentligen ska man väl jobba först...

tokig
    tack =) och du behöver inte vara nervös, det kommer gå finfint. du har kompetent personal på förlossningen, och de vad de gör.

• Melisabeth

Pucken - galen är alltid posetivt i min mening =)

För om man tänker efter, är det inte lite "udda" i vanlig bemärkelse att längt efter smärta???
    Sedan att man kan längta efter det pga resultatet är ju en sak.. men att längta efter själva smärtan är ju lite "galet" =)
    Fast å andra sidan så kan man ju se företeelsen att föda som lite "onormal" även om det är bland det naturligaste i världen... Att föda kanske inte kan mätas med "vanliga mått" sas =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • nica83

Här kommer ett långt och sorgligt inlägg...

Var idag på VUL efter att ha haft en ganska stor blödning i natt (ungefär som den i söndags). I söndags sa läkaren att hjärtat slog och allt såg normalt ut, vi fick dock inte se och tydligen antecknade hon inte storlek på bebis osv. Läkaren vi hade idag kunde inte se något hjärta slå och uppemätte det hon trodde var fostret till att vara i vecka 6 bara (ska ju vara i vecka 10). Hinnsäcken motsvarade också bara vecka 6 men såg i övrigt fin ut.

Läkaren i söndags sa att blödningen låg under där graviditeten var men hon idag kunde inte säga mer än att hinnsäcken vid missfall brukar sjunka ihopp mer. Läkaren idag sa även att jag kunde vara tidigare i graviditeten än jag trott men vi vet ju att det inte är fallet (möjligen några dagar, men inte tre veckor).

Nu har blödningen minskat igen och är som tidigare i veckan så jag vet varken ut eller in. Måste vänta på att kroppen sköter det själv och vågar inte hoppas att läkaren idag har sett fel (är det ens möjligt att inte se hjärtat i vecka 9+? ??)

• pucken

nica
    va tråkigt =( men man vet aldrig, tror jag läst några inlägg där läkare konstaterat missfall men sett fel. vet dock inte vilken vecka det gällde.

• MallaMojs

Massa kramar till nica... Det låter ju som om att det kanske tyvärr är kört, men jag hoppas fortfarande för er (se bara på mig!) - mirakel sker ju vet du!!!

Massa kramar också till Småtokig...hoppas det är på G på riktigt nu!

Å så jag jag jag då: Hemma från Babyland och jag trooor jag hittat vagnen för mig (FirstWheel tror jag den hette) ...om den går in genom port och dörr så Hihi! Köpte till å med två pyjamasar, de var sååå söta så jag kunde inte låta bli. Inte likadana såklart, tänkte de skulle ha en gemensam garderob i början...

Japp, då var det första steget taget, till fördärvet Nu vill det bara till att det kommer två friska tjejjer till sommaren

• Melisabeth

nica =(

Säger som pucken.. finns "missade foster"... men jag kommer inte heller ihåg hur tidigt/sent det var...

Får hoppas läkaren idag hade fel.. men kanske bäst att försöka förlika sig med tanken att det kan vara som de sa idag.....?
    Låter jobbigt att "bara vänta".. hur skall det gå vidare sedan.. de måste väl kolla igen eller??

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • pucken

malla
    city elite? de är jättefina! supersnygga färger. var sugen på att köpa en lila till agge innan.

• MallaMojs

pucken...jag vet inte men jag vart sååå sugen på lila jag också så det kanske är samma... Det värsta är ju att vagnen kanske bara "håller" ett år tills de behöver en mer rejäl sittvagn, men men...jag måste ju mäta å grejja först för jag tycket den såg bred som f*n ut...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)