• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Fru Indosaurie

jaha.. då var det värre. Nää då väntar hon på nästa storlek, hon vill ju vara snygg, inte gå i trasiga kläder

Jag har låtit W somna i vagnen. Suck. Efter gårdagens äventyr med spjälsängen då hon skrek som besatt i en timme från 00-01 (när jag tagit upp henne) och slutligen somnade vid 02 vid bröstet så känns det som den lättaste lösningen.

& fred som jobbar 4 nätter (!) denna omgång. pust.

• pucken

hur gör ni med föräldraledigheten? innan kände du att kroppen inte orkade, är det fortfarande lika kämpigt rent fysiskt?

så som hon verkar växa dröjer nog inte länge innan hon vill ha suiten =)

• Fru Indosaurie

haha nää hon växer som besatt
    men jag ska vara tacksam över att jag har mkt mjölk säger sköterskan på bvc Jag var där idag och pratade i 50 min medans fred och wilma var och hämtade hokusen.

ja usch, det är skitdrygt men nu har jag liksom förträngt det, jag orkar inte tänka på det och så flyter tiden bara iväg. Måste dock boka en läkartid nu för försäkringsbolaget har hört av sig.. om man har tur kanske man får en slant därifrån så att fred kan vara hemma en månad eller så.

kommer du ihåg gardinerna från jotex som jag ville ha till wilmas rum? man fick även med 2 st skitfula limegröna paneler. Dom har satt ner priset nu, trägen vinner jag ska beställa någon dag.

• pucken

mm det ska du absolut vara. jag hoppas att mjölken funkar till nästa bebis.

klart du får en slant från försäkringsbolaget! det finns väl ingen anledning till att neka dig?

haha gör det! jag kanske vill ta de limegröna =)

• Fru Indosaurie

W har iaf börjat med gröt hon gråter helt hysteriskt varje gång sötunge.

haha du, försäkringsbolag alltså. Jag fick 1500 kr för sveda och värk innan mitt överklagande. Vilken humor. Nästa gång beslutade dom att min skada inte påverkade min arbetsförmåga, jag skulle alltså kunna ta vilket jobb som helst och jobba 100%, bestämmer deras läkare som aldrig har träffat mig. idioter.

• pucken

ja du, det finns människor till allt. pappa fick inte ut nåt på sin försäkring när han ramlade och slog sig så pass illa att det var ett mirakel att han överlevde egentligen. han låg på sjukhus i över två månader, och fick operera skallen för han läckte hjärnsubstans. försäkringsbolaget behövde bara ett papper från nånstans så skulle de betala ut, men nissarna som skulle fixa pappret vägrade. och de skulle inte ens förlora nåt på det. så pappsen stod utan ersättning =( fick några lappar för vanprydande ärr och lite till, men inte mer.

• Fru Indosaurie

nä usch, man undrar ju varför man ens är försäkrad.
    inte för att man ens orkar bråka när man är sjuk.
    A fick ju dock ut massor med pengar och jag kan säga att jag har då 1 miljard gånger ondare än henne (har hon ens en skada?) som bowlar, springer på gym, har världens största handväska, springer på stan flera timmar, använder klackskor, äter inte starkare värktabletter än alvedon (!) och exakt allt annat som jag ALDRIG skulle kunna göra.

gud jag måste sova! W har strulat med sömnen länge men nu sover hon ensam och allt jag MÅSTE passa på.
    jag säger godnatt!

• pucken

sjukt att vissa går igenom alla försäkringsbolag egentligen, medan andra inte får nåt fast de lider mer av sina skada =( min pappa är helt trasig, han har inte många år kvar. ramlar igen är han ju körd.

ska också sova. godnatt!

• MallaMojs

Gooomorron alla... Verkar vara dött här men jag är uppe sedan lääänge

Idag blir det liiite panikplugg och sen vagnkoll

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)