• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • pucken

malla
    och av nån anledning har jag 1p för mycket! har ingen aning om var den kommer ifrån. har ju bara läst 20 poängare så var den 1 p är en gåta.

dobbis
    utredningssociolog på stockholms universitet. en utbildning på 80 p + minst 40 p valfritt ämne. jag har 40 psyk och 20 statistik, som jag gärna utökar till 40 =) jag älskar statistik som ämne!

• dobbis

pucken: dum fråga kanske, men vad kommer du att jobba med, inser att jag inte vet vad en utredningssociolog gör.

• pucken

dobbis
    haha det är knappt så jag vet det själv =) men förhoppningsvis kommer jag att göra utredningar i samhället, dvs undersöka hur olika saker påverkar människor. ett bra exempel på jobb som min utbildning leder till, är att försäkringskassan just nu söker personal som ska undersöka hur socialförsäkringarna påverkar sveriges invånare typ.

• Småtokig

Fick bevis på att det är inte jag som är tokig som tycker att magen är liten.. Sprang på en kompis till min syster på stan som inte visste om att jag skulle ha barn.. Hon skrek mer eller mindre rakt ut när jag sa att det var uträknat till den 10.. Hon tyckte magen var jätteliten, likaså hennes kompis tyckte det..

• pucken

småtokig
    men tänk som så att du är gjord för att bära barnet, för om du har liten magen ligger den lilla långt in i buken. varje gång jag var hos bm och sa att magen var så lite, sa hon till mig att jag minsann var perfekt för barnafödsel eftersom bebisen låg så långt in =)

• dobbis

pucken: tack så mycket, nu förstår jag. låter intressant tycker jag :0)

• pucken

dobbis
    jodå, och det bästa är att utbildningen är så kort att jag har csn till hela =)

• MallaMojs

dobbis...en tenta på fem poäng ifrån utbildad gymnasielärare i psykologi och samhällskunskap

• Småtokig

Pucken

Vad bra, då ska jag tänka så..

Tror jag ska skala lite potatis till potatismoset..

• dobbis

pucken: ja det kan ju vara en fördel, tar själv endast bidragsdelen, men har en sambo med fast jobb. men vet inte hur det skulle gå om man skulle läsa så länge så man inte fick nåra pengar alls, skrämmande tanke.

när är du färdig med utb?

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)