• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Winnertaco

dobbis
    Förut gick jag alltid upp när jag inte kunde sova, numer ligger jag kvar och vilar, för jag vet vilket h-vete det blir om jag är trött och Johanna är pigg senare! Under graviditeten hade jag jordens konstigaste dygnsrytm!  

• dobbis

winnertaco: har läst någonstans att det är en förberedelse att vakna flera gånger under natten när man är gravid, inför att bebisen kommer. Har du känt det så nu efter att lillan kom?

• Winnertaco

Dobbis
    Jo, eftersom jag sov så värdelöst dåligt i slutet av graviditeten så tycker jag att jag sover jättebra nu Det är skönt! Vilken vecka är du i?

• dobbis

winnertaco: går in i v 31 idag, tror jag. har haft en relativt lugn bebis i magen, men nu är det full fart, med fötter emot revbenen och så vidare.

• Winnertaco

dobbis
    Johanna var också ganska lugn i magen, men nu är det värre. Ligga still, vad är det liksom... Inte så skönt när hon sparkar rakt i snittet!

• Småtokig

Min bebis sover nog, har inte känt någonting idag, börjar faktiskt bli lite rädd att det hänt något.. Men så får jag inte tänka, är dock svårt att inte göra det när man inte har något att göra.

• bluebride

titta in på mitt bildgalleri och se ett par nytagna bilder av våra katter

• dobbis

småtokig: när inte jag har känt speciellt mycket på en dag, så brukar jag värma en sån här vetevärmare i micron och lägga på magen. det sätter alltid fart på bebisen, sambon tycker jag är lite elak då, han tror inte bebisen tycker om när det blir så varmt, men det är så lungnande att känna att det rör sig där inne, så ibland får bebisen stå ut med lite extra värme. ett tips som du kan prova.

• Winnertaco

Småtokig
    Med största säkerhet är nog allt bra med din bebis, de rör sig mindre och mindre. Blir du orolig, ring förlossnignen direkt så får du komma in på en koll!

• Småtokig

Dobbis

Hade gärna använt det tipset men eftersom jag är så pass varm så att jag i princip sitter i bh och trosor och ändå svettas så tror jag att jag skulle bli överkokt om jag gjorde så.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)