• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • dobbis

mallamojs: så gött, tänkte själv läsa till gymnasielärare men ändrade mig till dom mindre barnen, men hade gärna läst psykologi. ska du göra tentan nu i januari?

• MallaMojs

dobbis...ja, tentan är 15/1 första omgången...men jag orkar ju inte läsa ett skit, ögonen går i kors efter tio sidor... Boken är på närmare 1000 så jag vet inte hur jag ska hinna

Nu skulle jag hellre jobba med yngre barn, men men...

• pucken

dobbis
    efter höstterminen förhoppningsvis =) om jag inte bestämmer mig för att läsa fk i statistik till våren.

och så måste jag inflika att jag började läsa till gymnasielärare, men utb var så kass att jag inte pallade mer än en termin. vi läste liksom sager en hel termin.

• dobbis

pucken: håller med lite om lärarutbildningen, hela första året var helt kasst, men resterande tid har varit bra, i alla fall för mig.

• pucken

dobbis
    min kille som läser till lärare håller inte med =) men han läser till lärare via kth, och jämfört med den skolan håller lhs inte riktigt samma standard. om man säger så =)

• MallaMojs

Jag har ju läst mina ämnen 80+60p på universitetet och där är det helt ok. Resten har avrit "praktik" och struntkurser på lärarhögskolan men jag har haft tur å fått bra lärare i vissa av dessa...

• Melisabeth

Min dotter är knäpp.. hon sparkas ordentligt.. men och jag viker ner huvudet för att se det och itne bara känna så sluter hon omedelbart... oftast..
    Pappa tycks vara det absolut bästa botemedlet mot sparkar.... denna gången varken sa jag eller rörde mig för att få honom att titta... och när han kommer så slutar hon omedlebar.. slår typ aldrig fel....

hon är knäpp =)

v 23 - Ella är väntad i maj =)
  • letw83

halloj nya tråden!

kan meddela att vi varit hundvakt åt min kompis i en vecka. dom har inte internet så jag har inte kunnat vara in så mkt....har mest snabbtittat in och kollat mejlen och sett om det hänt nåt spännande! Sen har vi såklart myst oxå Nu har vi precis hämtat dem på flygplatsen och hundvaktandet är äntligen slut och vi har internet igen

Annars har det inte hänt så mkt spännande här. Småtokigs bebiskläder är klara för leverans och lill-Johannas är klara imorgon ungefär! Så småtokig du får gärna maila din adress så ska jag skicka dom.

Nu ska vi ta en nattmacka och gå och lägga oss. Godnatt!

• Melisabeth

Nattmacka.. mums =)

Morrn morrn på er =)

Idag tänkte vi försöka komma iväg en sväng och kika i barnbutikerna om det är rea ngnstans... om det finns nått man kan fynda.. annars mest förfasa sig över de dyra priserna kanske =)

v 23 - Ella är väntad i maj =)
  • Småtokig

hej på er..

Idag är jag trött samt har ont på höger sida på kroppen pga att jag ligger på den sidan nästan hela natten..

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)