• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

pucken - hon gör nog det.. gäller ju passa på =)

Nej jag undrade om han menade ngt med länken.. men han vågade inte riktigt svara på det =)

JIsses vad du jobbar nica... blir trött av att lyssna =)

v 23 - Ella är väntad i maj =)
  • pucken

nica
    härligt! snart kommer du sitta och gnälla över att du mår illa =)

• dobbis

Hej kikar in hos er här på tråden. undrar om det är någon mer som ska ha barn nu i vår, väntar första barnet nu i mars, kramar

• dobbis

Melisabeth: va kul, såg att du bor i karlstad. läser själv i karlstad men bor tio mil norrut. har du tänkt föda på karlstad BB? har du hört någonting om hur det är där? Kramar

• Melisabeth

Jag har nog inget val.... tänker ju inte direkt åka till Örebro.. så om det inte startar för tidigt och jag är bortrest så får det bli Karlstad.

Har ingen aning om hur det är där.. har inte hört så mkt heller om jag skall vara ärlig... Det kanske kommer när man närmar sig... har ju kännts lite avlägset tidigare, men nu börjar det ju närma sig =)

Vad läser du??

• dobbis

Melisabeth: jag läser till lärare, grundskolan tidigare år. har min slutpraktik nu, är färdig i slutet av januari om jag blir godkännd på sista arbetet (som jag borde jobba med nu istället för att vara inne på fl, men men), borde bli det.
    har inte heller direkt funderat på det här med BB förut, men "paniken" börjar så smått smyga sig på. Jag och sambon kom på att vi inte hade en enda pinal inför bebisens ankomst hemma, så vi åkte ner till karlstad på mellandagsrean och började fylla på med grejer. det är nästan tur att jag är fattig student för tillfället annars hade handlat ihjäl mig på bebis saker.

vad läser du och hur länge har du kvar?

• Melisabeth

hmm jag läser lite allt och inget kan man väl säga =)
    Skall läsa statsvetenskap  till våren iaf.. vilket är mitt huvudämne.. men jag har velat runt och prövat på mkt så =)
    Hur länge jag har kvar får tiden utvisa... men skall väl ngn gång få ihop iaf en magister är det tänkt.... ngn gång =)

Har inte orkat vara speciellt engagerad på mellandagsrean, bara kollat snabbt, och inte på bebissaker - men vi har lite saker iaf... fast man kanske borde passa på egentligen... man kan ju hitt ngt bra =)
    Jo det är ju bra och dåligt det där med pengar... tur att man inte "förköper sig", men synd när man inte kan köpa det man vill... inte för att jag vet vad jag vill köpa men ändå =)

• dobbis

Melisabeth: tänker du försöka läsa vidare på typ distans som en del gör, eller kommer du att ta uppehåll helt från studierna när bebisen kommer?

har ni tagit reda på om det är en kille eller tjej i magen?

• Melisabeth

Enl rutin-UL så är det en liten Ella.. så det tror vi på =)

Jag tänkte läsa de första 10 poängen i vår.. sedan är det 10 p uppsats - och den tänkte jag försöka få ordning på under året hemma... (hoppas det kan funka)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)