• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

jo om ni båda får 9000 så går det ju mer ihop.

Blää vad jag hatar det här... jag få jävla mkt vill att A skall få det där jobbet, så sitter man inte i sjön iaf.....

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

det kommer att lösa sig ska du se! micke vill också ha jobb, han är less på skolan. det är jag med, men jag har ju bara ett år kvar så jag kan lika bra stå ut och få min examen.

• Melisabeth

JO det klart att det går.. på ngt sätt =)

Det bara är så frustrerande ibland... vi vet att vi rent logisk kommer klara oss, men så är det småsaker som rinner mellan fingrarna... Som jag sa till A igår - jag har inget emot om pengarna tar slut, men då vill jag veta vad jag gjort med dem... inte att jag har gjort slut på dem, och inte vet till vad.

Sedan blir man ju påmind om att man lever rätt "snålt" när man pratar med folk.. pratade med mitt X igår ex, de skall ha i mars.. och han tyckte att "sängkläder är så söta så det skall vi köpa nga till".. även om de hade nga uppsättningar.. Jag muttrade lite över att det är dyrt (om man inte väljer IKEA) och han tyckte typ.. vaddå?? nga hundralappar eller 4 är väl inget...
    Nähänä... det är inget att köpa lite roliga sängkläder till ungen trots att man redan har nog, för 1000 spänn.
    De jobbar ju iofs båda två, så det är ju skillnad.. men ändå... Av ngn anledning så får det mig att känna mig "underlägsen"... vilket jag avskyr.

Så ibland får man sådana ekonomipsykbryt =(

Men men... klart vi överlever på ett eller annat sätt - blir att lära sig att sätta sig själv i sista rum så Ella får vad hon behöver.. och det är ju i ärlighetens namn inte jättemkt egentligen.. utan mer att man vill.

• pucken

men 400 för sängkläder ÄR dyrt! de med tummen fick vi av svärmor, annars hade jag aldrig köpt dem. har ju jättefina med får på =) min mamma har sytt dem.

jag hatar också att pengar bara försvinner utan att man vet vad man gjort med dem. rent teoretiskt kan vi spara några lappar varje månad, men på nåt sätt slösar vi bort dem. antar att jag köper mer dyra kläder till agge än jag vill erkänna =) nåja, min sparmani fick ju iväg mig till psykologen så jag försöker att inte överdriva.

och du ska inte känna dig underlägsen. vem som helst kan vara slösaktig, men inte alla kan konsten att prioritera!

• Melisabeth

Fast problemet är att jag inte tycker att jag kan kallas slösaktig heller egetntligen.. om man betänker att vi oftast lever 2 pers på 10000 spänn....
    Men uppenbarligen lyckas jag ju göra av med nga hundringar iaf, som jag inte egentligen vet på vad....  det stör mig.. Kassabok nästa, skriva upp varje 50-öring.

Nej visst borde man inte känna sig underlägsen, skitdumt, men ack så lätt.
    Jag är verkligen av den åsikten att ungen inte bryr sig om vad den har på sig, hur vagnen ser ut eller nått.. och ingen av oss är märkesfixerad alls (har aldrig begripigt det hela).. Och ändå så var vi inne och kollade på pop-rean en dag.. och jag var såå nära att köpa ngt så att "Ella kan få ett märkesplagg" iaf.... Det är inte alls så jag brukar vara - och A fattade inget alls om vad jag höll på med...
    Men man blir ju i ngn mån ändå påverkad av prat - och ibland (tråkigt nog) så låter det ju verkligen som man är sämre förälder om ungen bara har HM kläder eller nått, istället för pop...
    Skitdumt....

Jag är en vek människa, borde gå och bädda ner mig tror jag....
    Sedär, jag har inte heller en bra dag - jävla skit =(

• pucken

men pop har inte så snygga kläder tycker jag, så skit i dem. vissa grejer är väl bra, som fleeceoverallen som är vind- och vattentät. men plaggen jag köpt där är lätt räknade på ena handen kan jag lova! jag köper mest grejer på lindex, jag gillar deras 3 för 2. hm har fina tjejkläder, men jag är inte lika förtjust i killsidan där.

alla pengar som jag inte har koll på utan bara försvinner från banken, det är pengar jag kallar slöseri.

• Winnertaco

Mel
    Sängkläder för 400 spänn?!?!? Allvarligt, det skulle jag aldrig någonsin köpa, även fast vi har jobb båda två. Sängkläder till mig själv kostar 200, varför skulle jag då köpa nått som är hälften så stort för dubbla priset? Jösses... Här är det verkligen budget-bebis, även fast vi har pengar, att shoppa för tiotusentals kronor till varje barn anser jag vara galenskap
    Underlägsen ska man känna sig om man lever ett meningslöst liv, inte om man lever ett liv med mindre pengar!

• Kickan 84

Haha, vi kommer shoppa som tusan! Dock kanske inte 400 kr sängkläder direkt, men vi kommer inte snåla eller köpa begagnat.

Stanna där du är!
  • pucken

kickan
    hur är dte med dig? känner du dig gravid eller håller du mest på att smälta nyheten? =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)