• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • pucken

mel
    om inte annat blir det väl bättre när micke kommer hem från skolan, då får han tar surpottan medan jag sover ett par timmar =)

• Melisabeth

Pucken - du som hänger på tradera av och till.. vilken typ av saker kan man sälja som inbringar ngt... typ mer än 5 spänn eller så??

Vi har så mkt "skräp" och annat som man skulle kuna göra sig av med.. men är ju dumt att slänga om det finns ngt som kan ge nga kronor eller så...

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

mel
    ingen aning. agges urväxta kläder drar inte in pengar iaf. det enda jag fått bra betalt för är en rosa mobiltelefon. men fråga fru när hon kommer in, för hon säljer grejer ibland. jag köper mest =)

• Melisabeth

JA men då vet du ju vad du betalar för iaf =)

Tycks som att det är väldigt speciella saker som går bra.. såg att ett bar böcker som jag har (eller ngn i serien kanske) gick för sisådär 300-500 spänn.... men det tycks vara just "den" boken, och andra liknande får för typ 10 spänn.... Man skall visst veta vad man gör =)

• pucken

mm jag har ju mest bara koll på barnkläderna, för det är det jag köper. och där går bara märken som polarn o pyret, katvig osv. vissa mobiler går bra. nintendospel ska man inte sälja på tradera, det vet jag =) jag har ett spel som kostade några hundra i butik, ett gammalt från 80-talet, och det säljs för knappt 50 spänn. och det är ett hyfsat sällsynt spel.

• Winnertaco

Oj, det blev nästan en timmes prommenad, och bara ett fåtal utbrott på Jaxon för att han drar för mycket. Vi träffade Andreas morbror, då höll den dumma hunden på att välta hela barnvagnen för att han blev så till sig, kanske är han aaaaaningens understimulerad...

Angående tradera så har jag gett upp det där med att sälja grejer där, man får ju ändå bara en skitsumma för varje grej, inte värt mödan direkt!

• Melisabeth

taco - nej det är ju lite så jag tänker också.. att man inte vill lägga ut 20 saker och typ få 10 spänn för 1 sak...

• pucken

jag ska iaf lägga upp sängkläder till spjälsäng. vi har ett set med påslakan, örngott och underlakan som knappt är använt, och det är tummen på det. nypris går det på över 400, så jag borde få iaf 150-200 för det.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)