• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Winnertaco

Puck
    Om det är sånna "märkesgrejer" som typ Tummen så får man säkert mer pengar för det!

• pucken

taco
    jo jag hoppas på det, men jag får sätta ett högre utropspris så jag inte behöver sälja det för 20 spänn.

hmm sitter och gör upp en sammanställning av vår ekonomi i excel, men det är nåt som inte riktigt stämmer... undrar var jag har alla kvitton från vår shopping.

• Winnertaco

Jag fixade också en budget igår, var tvungen att kolla hur mycket spelrum vi har i ekonomin. På Andreas jobb kom de ju med den strålande nyheten att de ska avskeda 70 st 2007, och han har ju inte jobbat sååå fasligt länge så han ligger väl i farozonen *muttrar* Som sagt var, INTE min dag det här!

• Melisabeth

pucken - hmm int stämmer... jösses här stämmer inget känns det som =/
    Suttit och pillat på budget, och denna månad går vi riktigt bak... iofs delvis eftersom vi har 5000 kvar att betala på datorn, men ändå... *mutter*
    JAg tycker inte vi brukar ha så mkt räkningar annars.... säkert bara för att vi får så lite inkomst denna månad som utgifterna skall bulla upp sig... *morrar lite*

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

taco
    aj då, aldrig kul när det ska varslas =(

mel
    vi har en rätt bra månad egentligen, har redan lagt undan 9000 och hoppas kunna lägga undan iaf 1500 till när jag får mina pengar.

• Melisabeth

taco - kanske är så.. jag tycker att det brukar funka hyggligt annars, men ibland undrar man ju om det inte går troll i en saker... eller tomtar kanske det är?? hmm Jaja, ngt som inte skall vara där iaf =)

• Winnertaco

Puck
    Nej, det är värdelöst Hans tjänst ska säkert inte bort, men antagligen tycker väl facket att nån annan ska får den som har jobbat längre, typ.. Jaja, det är bara att vänta och se, de hoppas ju på att många ska gå "självmant", typ nappa på pensionserbjudanden och så!

Nä, nu är det nog dags för lite mat igen, gnäll, gnäll, gnäll...

• Melisabeth

lagt undan 9000??? vad fan, det är ju typ vad jag får denna månad.... och vi kom fram till att A om han har ur får 1500 i lön....
    och utgifterna ligger redan på sisådär 15´ eller nått....
    Jaja, så kan det vara

• pucken

mel
    det är för att man får mer från csn nu, som ska sparas inför sommaren. sen hade micke plockat ut fp för att betala datorn, men det hade inte behövt eftersom csn var så generösa. nästa månad r jag glad om jag kan spara nåt alls liksom =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)