• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Fru Indosaurie

nää gun har verkligen inte dåligt ställt, sist hade hon 16 000 kvar på lönekontot när det var nån dag kvar till lön.
    jag tycker ändå att det känns hemskt, vet inte varför.
    blir att känns mig som ett litet barn.

• pucken

fru
    oj! gör människan inget för sina pengar?

• letw83

hmm...iaf har vi kollat och kollat och kollat. och om vi äter för en 1000lapp den här och nästa månad. samt skramlar ihop 800 kr den här månaden (borde gå med lite hemsidejobb och sy) så kan vi köpa tågbiljetterna.

grejen är den att jag kom på att mel säkert inte vill/kan åka senare? ska vi vänta tills mels bäbis är nog stor så ska malla nästan ha....och sen är det kickans tur....då får vi vänta tills oktober eller nåt.
    sen har jag lovat en tjej i sytråden som bor i finland som ska till stockholm samma helg att hon ska få beställa tyger från e-slöjd till sig till min adress så tar jag med dom då eftersom att portot till finland bli apdyrt.

puck
    haha, stackarn....=) åka buss alldeles ensam.

vi ska välja tapeter idag och imorrn kommer dom och tapetserar om

• letw83

fru i
    man lever på palt sen har vi två laxbitar i frysen= 4 måltider. sen har vi 2 kg kycklingfile samt 2 kg köttfärs. sen bakar man eget bröd. inget pålägg, dricker vatten. äter pasta. näe, jag vet inte. låter orimligt men det kan kanske gå? gick på 4000 med C men han åt ju en del. jag och A skulle nog gå på 3000 men om man snålar lite och äter billigt så hoppas jag det går. även om vi INTE köper tågbiljetterna så har vi ändå bara 1200 till mat....

• pucken

letw
    det är nästan så jag lägger in en megabeställning på kläder till agge =) slipper jag dessutom köpa tyg själv!

• Fru Indosaurie

palt alltså, det jag ska satsa på..
    vi har iofs inget hemma, varje vecka handlar vi till matsedeln, sen äter vi rester till lunch.
    men sen är det alltid nåt extra man behöver från mataffären, blöjor, hårfärg, kondomer

• pucken

vi köpte billiga kondomer när etos stängde sin butik i handen =) försöker övertala micke om att när gummit är slut börjar vi på nästa unge, och då kan jag lova att jag kommer bli pilsk =)

• letw83

fru i
    p-piller har jag hämtat ut nyss så det har jag tills vi kommer på fötter igen. vad kan palt bli. 5 kr portionen kanske....hårfärg, klippning och allt sånt struntar man i. toapapper kan man nalla hos mamma och pappa

puck
    vad vill du ha näe, skämt åsido. ni ska inte behöva försörja oss....

i värsta fall är vi säkert berättigade till soc...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)