• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • letw83

puck
    gör så jag ska sy lite sen. just nu gör jag en avancerad budgetmall

• pucken

letw
    jag började på en budget i excel förra veckan. men jag blev sur när jag inte kunde spara så mycket av mitt studiemedel =)

taco
    vi får också mest "rätt" färger i grönt och blått, men jag tror att svärmor fattat att andra färger är ok. min mamma älskar rött, så det köper hon =)

• letw83

puck
    jag är rätt nöjd om vi får det att gå ihop den här månaden....

• pucken

letw
    men ni är nyinflyttade också, det spelar in en del antar jag. brukar vara småkostnader och skit. jag menar, svärmor har ju ekonomiska problem nu när hon ska flytta (verkar inte som hon har sparkapital att plocka på) och hon ska låna 12000 av oss. helt sjukt.

taco
    jag åt tonfisksallad, men det smakade inget. har inget smaksinne alls idag =(

• letw83

puck
    jo förvisso. 500 spänn till bredbandsbolaget för att flytta bredbandet sen flyttade vi ju in tidigare så det blir dubbla hyror för ett tag. 1000 spänn till det. just nu ligger vi på -600 men det är bara om vi lägger undan för A:s studieåterbetalning nästa månad. Och jag har inte räknat med tågbiljetterna=(

• pucken

letw
    =( usch då. men om du vill kan jag lägga ut för tåget så länge, för oss går det ingen nöd på. säg bara till! annars kanske bredbandsbolaget kan vänta nån månad med flyttavgiften?

• letw83

puck
    nja, vi klara oss nog. men tack ändå=) jag har räknat in mat för 3000 på det och tar jag bort A.s studielån ligger vi på 500 minus med tågbiljetterna inräknat. Jag vet inte om dom kan vänta med den(bredbandet). sitter och klurar på nästa månads budget för att se om vi kan skippa att lägga undan till lånet denna månad...

i värsta fall får han ta ut övertid i pengar. han vill eg inte för han får bara 50 kr timmen. Men det räcker långt om det krisar.

• pucken

va lite med 50 spänn! vad jobbar han med?

• letw83

puck
    han jobbar som grafiker på en reklambyrå. Men han har bara en utbildningspraktik och får sin lön från fk(a-kassebaserad). Han får väl egentligen inte jobba övertid men ibland blir det ju. Och vill han ha ut det i pengar får han det svart av chefen. Men bara 50=( så han tar helst ut det i tid.

måste prata med han när han kommer hem. vore schysst att låna till tåget men vi kommer ligga ännu mer back nästa månad för att jag inte har hunnit jobba nästan nå denna månad. fick pappret från belastningsregistret idag så förhoppningsvis får jag jobba de dagar som är kvar denna månad = 6 st. Får jag jobba heltid dom dagarna klarar vi oss men vi får ju se. vill liksom inte skippa stockholm....=(

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)