• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Fru Indosaurie

vi har precis ätit lunch (lite sent ) w fick majs och det verkade hon gilla, hon öppnade munnen och allt

puck
    vaddå räknades bostadsbidraget bara på bidragsdelen av csn? trodde det räknades på lånet också..
    blev det sån jäkla skillnad när ni fick barn? har inte ni högt bostadsbidrag?

• pucken

fru
    det räknas på 80% av bidraget, eftersom lån inte ses som en inkomst. logiskt egentligen =) och vi hade inte rätt till bostadsbidrag eftersom våra sommarjobb är för bra betalda. nr agge föddes gick det från noll till 2300! helt sjukt.

• Melisabeth

SÅ - jävla skitdag igen... skolan är verkligen inte vad den skall va.. är helt sjukt dåligt ju.... Man kan bli less för mindre, så nu känner jag mig totaltnere och minsta motivation jag hade har flugit sin kos helt...

Vill bara kura ihop mig i soffan och grina fram till maj....

v 26 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

mel
    jag känner likadant inför skolan =( ska testa ett par veckor och se om det blir bättre, annars tar jag nog mammaledigt.

• pucken

fru
    för några år sen räknade de dock hela summan som inkomst, så du var inte helt ovetande =) både jag och micke ligger på en årsinkomst på ca 70 000, iaf när vi sommarjobbar. nu när en måste vara föräldraledig på sommaren har micke runt 30 papp.

• Melisabeth

pucken - sjukt mkt är det.. men jag kan ju inte ta ledigt vare sig på ena eller andra sättet, lär ju knappast få tar i annan "inkomstkälla" än csn i nuläget... och utan csn går allt åt h-vete......

MEn mammaledigt låter trevligt =)

v 26 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

haha ja, när jag bodde i studentlägenhet med hyra på 5240 tog jag för givet att att jag skulle få bidrag (fanns inget billiagre att byta till heller). säger sig självt att om man får in 6900 i månaden och hyran är så hög, så överlever man inte. de erbjöd mig en hundring... men det var innan de ändrade definitionen av inkomst.

• pucken

mel
    men 60 dagar innan bf kan du ju ta ut fp =)

haha just idag gör agge inget för att locka mig till mammaledighet! jag är sjuk och han är gnällig.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)