• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • pucken

nica
    =( bra att du inte blöder, förstår att man blir orolig och ledsen över sånt. hoppas att det inte kommer tillbaka!

fan, jag försöker göra en inköpslista med mat som ska räcka till den 25. jag råkade spara lite för mycket den här månaden, så jag har "bara" 1200 kvar till mat för jag väögrar plocka sparpengar. men vad ska man äta? har ju svårt att göra matlista för en vecka =)

• nica83

Hmm... ringde till gynakuten för att höra om blödningen. Hon som jag pratade med sa typ ingenting. I princip bara att det var vanligt och att om jag inte hade jätteont eller feber eller om blödningen var mindre än en vanlig mens så skulle jag inte uppsöka vård.

• Melisabeth

haha, jag tror vi har typ 400 kvar eller nått på ica-kortet.. som helst skal räcka.... men nu har vi ju köpt en del annat på ica än mat så man borde väl lägga till lite iaf...

lär väl inte få pengar förrns slutet på januari... skolan börjar 22 jan, och det tar ju typ 1 vecka eller så innan det kommer pengar.. Och Anders lön lär ju vara minimal så, inget att hänga i granen där heller....

Blir att leva på couscous och bulgur... typ det vi har hemma =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • pucken

vi har inget hemma alls, gjorde slut på det innan vi åkte till skåne. men men, jag har blötlagt alla bönor och sånt så jag kan koka det ikväll. räcker långt =) annars är csn alltid supersnabba med min utbetalning, kan göra studieförsäkran den 15 och jag brukar få pengarna efter ett par dagar.

• Melisabeth

KAN du göra studieförsäkran så tidigt??
    tufft, det vore ju ngt =)

Jo bönor har vi också.. fast inte så mkt goda.. testade ngn annan sort är de vi brukar ha.. men de var inte direkt läckra.. funkar i grytor typ.. men inte så gott rakt uppochner så att säga =)

Nej vi får nog vara duktiga och försöka åka och storhandla efter lista ngn dag.. köpa massa konserver och sånt som kan stå länge och använda mest bas saker... Gäller ju mest att ha fanstasi.....

• MallaMojs

nica...blöder du också? *vimsig* Känns som om att jag är rutinerad blödande gravid

• pucken

mel
    japp, det står det iaf på min sidor på csn.se så det hoppas jag stämmer. brukar göra det =)

malla
    jobbigt =( men de skulle väl kolla upp det?

• nica83

malla
    Jag fick en blödning igår. Verkade vara mest brun, men tittade inte så noga. Det var strömavbrott och jag var på jobbets toa med en ficklampa. Har inte kommit mer idag dock. Nu förstår jag verkligen att du har varit väldigt orolig Blödningen kom som från ingenstans...

• MallaMojs

pucken...njäe, de ska kolla mina "koaguleringsproblem" vilket ju inte har direkt med graviditeten och att jag blöder att göra... Ska ju på ul/vul 17:e och kanske den läkaren har någon teori

nica...knappt så att jag blir orolig längre, men arg och trött - hoppas du slipper det!!! Jag blöder mest brunt nu också, kan inte fatta vartifrån så mycket gamalt blod kan komma, men när det rinner DÅ är man nojjig kan jag säga...

• Melisabeth

pucken.. kollade på csn, och det står 15 på mig också.. så får hoppas det stämmer =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)