• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Winnertaco

För att de ska vara skyldiga att ge honom ledigt så ska man säga till 2 månader innan, men det underlättar ju bara om de får veta så tidigt som möjligt. Men säger han till senaste 1 nov så kan de INTE neka honom ledigt från 1 januari!

• MallaMojs

Taco...jag menar bara att jag kan inte direkt söka jobb förrän efter sommaren (lärarjobb alltså, kan ju söka annat också iofs) så det kan ju vara lite tight å få veta om jag fått jobb innan dess, men han borde ju kunna säga till redan nu, eller efter stora UL, att han eventuellt vill vara pappaledig då...

• Winnertaco

Malla
    Det mesta brukar gå att lösa, chefer är för det mesta inte så omöjliga som man kan tro. Jag tror att de flesta är lite rädda för att vara alltför bökiga när det gäller föräldraledighet, eftersom det är så lätt att "åka dit" för diskriminering när det gäller detta. Jag tror att det kommer att lösa sig, det brukar göra det!

• MallaMojs

Taco...jag tror attd et största problemet ligger hos Magnus eftersom han är den som inte vill "böka"...men han började fatta när jag förklarade hur mycket emr pengar vi skulle få om jag jobbar och han är hemma...det handlar ju om flera tusen!!!

• Winnertaco

Pengar brukar vara bra att locka med,förklara för honom hur mycket mer tekniska prylar han kommer att kunna köpa om du jobbar

• MallaMojs

Taco...ja, jag bytte till det greppet och han verkade fatta lite bättre då Hihi! Ja, karlar alltså...

• Melisabeth

Morrn morrn.. Gud vad skänt att komma upp och se att det faktsikt var ett riktigt - om än rotigt - rum nu i stora sovrummet.. Tror det kan bli bra när vi får ut all skit, och får in det som skall vara där och målat/tapetserat vilket det nu blir =)

Föräldraledighet ja.... Jag hoppas A kan vara hemma lite i början... och det går ju om han är arbetslös.. eller då jobbar han ju kvällar, men då är han ju hemma en del iaf =)
    Annars har vi nog inte hunnit tänka på det så mkt.. vore ju bra om han fick jobb så man kunde få upp hans SGI innan han tar ut sin del iaf.... Så jobb får vi hoppas på =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • nica83

Jag hoppas att M kan inte har så mkt obligatoriskt i skolan under hösten, då kan han ju vara hemma en del. Han funderade på att läsa ekonomi då istället för KTH, men vet inte hur det blir nu. Det hade varit toppen då det verkligen är mkt hemstudier!

• Melisabeth

Hemstudier är bra.. gäller bara att vara diciplinerad... Men man kan ju "välja sin tid" vilket är bra med barn =)
    Gäller bara att man väljer plugg ibland

Håller på att försöka plocka upp och in i garderoben med lite av lillans saker.. kanske ger bättre överblick än nerpackat i kartonger =)
    An någon anledning känns det som att det är typ tusen saker som saknas... Fast jag vet inte riktigt vad heller.. störigt liksom..... är ju bara en känsla jag har =/

Börjar känna lite smått panik att få klart så mkt som möjligt innan terminen börjar då jag har en känsla av att jag kommer få fullt upp när den drar igång, om jag skall ha en suck till chans att hinna/orka/klara av att hänga med hjälpligt.. vilket jag vill. men men..

Fortsätter plocka lite här, men skriv roliga saker så jag har att skriva emellanåt, så jag får paus =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • pucken

gud vad irriterad jag blir! vi har suttit och jobbat med spss hela dagen, och folk bara är emot mig hela tiden fast jag vet att jag har rätt!!! nästan så jag löser uppgifterna själv och låter dem sitta där med fel svar.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)