• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

Pucken - haha det där känner jag igen.. inte riktigt inom det området då, men ett annat som jag såå kommer ihåg.. jag visste att de hade fel, ingen lyssnade på mig.. så jag gick til läraren och sa typ "min grupp kommer presentera ett svar som majoriteten står bakom.. dock inte jag.. men eftersom det är en gruppuppg, så kan jag ju inte bestämma över gruppen själv"...
    Han skrattade och tyckte..  "jovisst har du rätt - håll klaffen bara och låt gruppen presentera sitt felaktiga svar.. jag förstår att du är frustrerad" =)

Men visst är det störigt när man vet att folk har fel, men man inte har makten att få dem att begripa det =/

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • pucken

mm händer ibland och är lika jävligt varje gång. man har ju tur om man har en bra lärare då. en gång gjorde jag en gruppuppgift med 3 killar, och en av dem dök aldrig upp på våra möten och gjorde i princip ingenting. han fick vg som resten av gruppen, fastän vi tom redovisat vem som gjort vad och han inte fanns med på nåt. så jävla dåligt av läraren!

• Melisabeth

Jo sånt är ju lite surt... då kan man ju verkligen prata om att glida på bananen....

• pucken

mmm synd att man var på smällen och sov bort dagarna, annars skulle man tagit hissen upp till rektorn och hört med honom. iaf så har jag fått iväg ett mail till min lärare om vem som har rätt på dagens övningar. jag tycker att mina polare är på väg åt helt fel håll, är nästan helt hundra på att JAG har rätt och inte de.

• Melisabeth

JO men det kan man ju göra.... säga det att... man tror att gruppen är på väg åt helt fel håll.. man behöver ju inte ens säga att "jag har rätt de har fel".. utan bara visa att man är fundersam över "riktningen" som det ser ut.... diskret värre liksom =)

• pucken

jo, det var det jag gjorde men alla totaldissade mig. vänta bara tills jag fått bekräftelse från paul, då jävlar =) haha! även om han godkänner det vi gjort hittills, så kommer vi få göra en komplettering som besvarar själva frågan.

• pucken

klart jag har! har väldigt svårt att tro annat när det gäller det här faktiskt.

• pucken

annars brukar jag erkänna om jag har fel. tänka sig =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)