• Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • metallgem

Ekorrn satt i granen tycker jag är Så söt, A verkar tycka det också.. Vers 2 har jag precis lärt mig så det kanske är därför jag själv är så begeistrad.

Satt en kväll med ett skrikande barn och hade provat allt, ligga på sidan, ligga i min famn, tutte, magmassage, hon slutade inte skrika, då började jag sjunga ekorrn satt i granen, typ 10 ekorrn satt i granen senare tystnade hon och bara låg och tittade på mig. Hon tyckte nog inte jag var riktigt klok.. men hon blev lugnare och somnade till slut!
    Kommer ni ihåg den orange sångboken man hade när man var liten? Undrar om den finns att köpa fortfarande, där finns hur många fina sånger som helst.

Så mysigt det är med snön! Hoppas att den ligger lite.

Nu ska vi ut och gå sen ska jag försöka sätta mig och sy när A sover, ska slåss med en puffärm..

• uppsala

Jagh ar den boken och en skiva med en del av visorna. Det e mååånga jag ej sjungit som liten men A gillar "Här är Polisen". Mamma kan väl alla i boken men som sagt, det är väldigt många för mig helt okända. Men, söta visor dock o köper man skivan till så kan man ju lära sig.

Denna är söt:
    Imse Vimse Spindel gjorde illa tån, ringde han till doktorn på sin telefon. Men doktorn var o fiska' med sin gode vän. Stackars imse vimse får ringa klockan fem.

• lyckliga snäckan

Hejsan allihopa.

Har också varit vv och det funkade super. Men med mig är de antingen eller..Jag vill köra fullt ut och tappa mina 12 kg på 3-4 månader...Började med vv amningsprogram, men det kändes inte så lönt liksom..
    Jag får ta tag i det på allvar när jag slutat amma...

• Fru Söderlund

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Jag har gått ner mina kilon, men kroppen är ju inte vad den har varit. Rumpan har tagit hissen ner 2 våningar..*ler* Har också provat vv för ca 4 år sen, funkade bra. Mitt största problem är motivationen, och mitt SÖTSUG, har nog en extra tarm för allt det goda.. Men när man gör ngt sådant tillsammans så är det alltid lättare! Tycker iaf jag.

Hoppas att vi ses på onsdag! Kramar

• Jomamma

Fighter: Välkommen till oss och så småningom även till Helsingborg!!

Jag kan tyvärr inte vara med och fika på onsdagar, vi ska börja på baby-massage då. Men det är bara fem gånger sen kan vi oxå vara med och träffas... Med förhoppning att ni fortsätter att träffas...

Ha det så bra alla i snö-rusket!!

Ebba & Josephina

• Junipingla

lyckliga snäckan: Vad är det som inte funkar när det gäller amningsprogrammet? jag går på det nu och det funkar jättebra, fast jag äter inta alla pointsen utan anpassar det efter hur mkt jag rör på mig m.m och jag mår bra, Juni mår bra och det går neråt.

FYRA underverk! Nicholas & Michelle 4/11-97, Noel 11/3-04 och Juni 4/11-06
  • Fighter

Halloj igen och tack för välkomnandet.

Metallgem ---
    Flocken med djur inkvarteras på svärfars gård, stackarn fick bygga stall, det var kravet för flytt.
    Vi kommer iofs bara bo ett stenkast därifrån, lite lantis blir man.

Väla vet jag faktiskt vart det ligger, Babyland ligger väl där ?

Ha det gott i slasket (här har vi ca 40 cm snö)

• Tuzza

Hej alla! Jag kan inte fika på onsdag heller, tyvärr. Har träff med föräldragruppen då. Ska dock se till att det inte blir onsdagar alltid framöver...

Jag har oxå en del kg att gå ner..Det mesta sitter på magen, som nästan var det enda som växte på mig under grav..Men det var visst lite mer än bebis där..hehe. Jag tittar längtande på mina Lee-jeans jag köpte precis innan jag blev gravid..Får fortfarande inte dem på mig..*suck*  HUR HUR HUR blir ma av med magen? *s*

Kram

• uppsala

Babysången på S:t Anna o Maria Park var full...synd, var ska man gå då? Ngn som varit på St Olof på mån el torsdagar? Var jättemkt på S:t Anna, Maria Park o Maria församling med Axel i höstas men nu när man "bara" har Klara o mest går för att se lite andra vuxna är det ju roligare att gå där det finns mkt bebismammor. Babycafé på S:t Anna på måndag eftermiddagar men då har jag ju hämtat A. Tips?

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!