• Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • MaHj

Vi kommer också onsdag, superkul!

• uppsala

Har blivit inspirerad av era viktväktarinsatser o är rejält sugen, funderade på viktkoll.se men de hade inget anpassat till ammande. Var sjuk för 7 år sedan o gick upp i vikt, gick ner mha vv distanskurs, dvs lite skriftlig info. Är vv-möten bra? Vad e det eg för skillnad mel månadsmedlem o bara löpande medelm, såg att de hade 2 olika erbjudande.

Klara får nu gröt på kvällarna o älskar det. har provat 2 dagar m majs o idag m potatis men det gillade hon inte. Kändes dumt att börja med den söta gröten direkt men BVC tyckte det efersom hon ju inte gått upp så mkt i vkt medan hon skjutit iväg i längd. Känns som om hon lagt på sig nu. Får se nästa måndag.

Nu ska jag sjunga godnattsång för A.

• agda06

Ja jag är ju lite partisk... hi hi.. VV är det som funkat för mig.

Skillnaden mellan månadsmedlem och löpande medlem är: (rätta mig om jag har fel, Åse)

* kostar 350 kr i månaden, dras via autogiro. Om man betalar varje vecka blir det ju 400.

* fri tillgång till VV på internet, där man kan fylla i checklista online, vara med i forum, leta recept mm.

Men annars tror jag inte det är så stora skillnader.

Jag tyckte månadsmedlem var bra eftersom man blir "tvingad" att gå dit varje vecka. Det kostar ju 350 oavsett hur många gånger man går i månaden...

Sjunger ni någon bra nattsång? Här kör vi med "När trollmor har lagt de 11 små trollen..."

God natt då!

• Fighter

Halloj, min sambo är helsingborgare och har nu övertalat hela familjen att flytta ner till sundets pärla i slutet av mars.
    Familjen jag talar om består av mamma och pappa, hundar och hästar plus lilla Tuva född 15/10-06.

Känner inte en kotte därnere och kanske tom får svårt med språket....snyft

Till frågan...
    Får jag & Tuva leka med er ???

• metallgem

Vad duktiga ni är med VV!
    Jag hade behövt gå ner X antal kilo jag med.. men jag är usel på den disiplinen som VV kräver, att bokföra sina dagar och räkna hekton hit och dit. Har varit med VV för några år sedan men tröttnade efter några veckor redan, gick visserligen ner en hel del men det var för att jag bestämt mig att så skulle det bli..

Vi har ett gym här nere i vår lilla "håla" så jag har bestämt mig att börja på pilates, vill bli av med den slappa rumpan jag lagt till mig med.. Alltid nå´t!

Hoppas att ni haft en trevlig helg!

• Carenya

Du är hjärtligt välkommen, Fighter! Ser fram emot att träffa dig och Tuva, ni kanske kan komma på en av våra (alldeles nyinstiftade) veckofikor på Väla Centrum. Det säger dig säkert ingenting alls just nu, men när du har flyttat hit kommer du snabbt att lära dig var det ligger. Det är "Det Stora Köpcentrumet(TM)" som ligger precis utanför eller i utkanten av (beror på hur man räknar) staden.

Idag gav vi L en riktig smakis för första gången. Det blev en tsk ur kusinens burk med morotspuré, som jag blandade med bröstmjölk till en rinnig konsistens. Han var väl inte överförtjust men svalde i alla fall hellre än han spottade ut det. Man riktigt såg hur han koncentrerade sig på smaken, jättesöt var han naturligtvis.

• metallgem

Fighter, välkommen! Har ni köpt gård till alla djuren eller ska dom inkvarteras någonstans?

• Carenya

Metallgem: Jag har testat vv jag också, men klarade inte av den disciplinen jag heller. Och så tappar jag så snabbt motivationen tyvärr. Ska nu försöka mig på Friskvårdshusets kurs (om jag får besked på att det funkar samtidigt som man ammar), man kan hitta dem på www.friskvardshuset.com. Där jobbar de (om jag har förstått rätt) lite mer individanpassat och ännu mer med mental träning och motivation. Håller tummarna för att även jag lyckas bli av med alla överflödiga kilon.

• Junipingla

Jajje! Annika summerade månadsmedlem bra!

Jag är en helfrälst Viktväktare! Halleluja!! *S* Har ju varit VV:are sedan 98.
    Men som sagt det passar inte alla! Jag gillar dels att ha koll och kontroll och det är en sport att äta goda, nyttiga maträtter!!
    Just nu är jag ju i början på att beta av mina 20 kilon jag lagt på mig det sista 1½ året så då är jag lite överfrälst som ni kanske märker på min viktsajt: viktig.org
    Men det är APKUL tycker jag.
    Även om ni inte räknar points finns där massa goda nyttiga recept.

Välkommen Fighter! Klart du får leka med oss!

Nu ska fröken Falkman-Fredrikson sussa! natt natt

FYRA underverk! Nicholas & Michelle 4/11-97, Noel 11/3-04 och Juni 4/11-06
  • uppsala

Hej fighter, det är bara att hänga på!

Är bra sugen på vv. Jag vet ju hur man ska äta o så men jag tycker det är bra när man skriver upp, då kan man inte fuska i sig ett kex hit el dit. Men visst, skönare tycker jag att bara dra ner o röra på sig mer men jag behöver lite kickstart först tror jag. Har bättrat mig med "moffandet" på kvällarna iaf. Men, ska nog faktiskt ta o fixa månadsmedlemskap. Jag är lite sådär tveksam till mötena just, det var därför jag tog sk distanskurs sist.

Ingen av er som spelar tennis o är ganska kass ? Jag går o tar lektioner nu o spelade med mina 3 "klasskompisar" igår, superkul är det. Får man lite motion iaf...så om ngn behöver en ganska kass partner i framtiden så säg till.

Agda06, vi sjunger lite olika just nu. När A var liten sjöng vi oftast trollmor, kumbaya, sov lilla totte el Du är så fin men..nu sjunger vi vad som helst. A lyssnar noga till nya sånger o jag tror han kan sjunga säkert 40 sånger utantill. Utantill o utantill förresten, som om han skulle läsa text o noter annars.. Så, jag tar nya sånger om jag kommer på ngn men just nu är det skralt på den fronten, har tömt mitt förråd tror jag. I julas var det sockerbagaren etc o härom dagen kom jag på sångerna om månaderna "januari börjar året etc". I vilket fall som helst, vad man än sjunger så är det en mysig stund på kvällen men all sång sägs ju äv vara bra för språket.

Nu ska jag städa o fixa här hemma medan K sover.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!