• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • medistra

grattis till huset Gravisen!! hoppas att besiktningen är ok

MN72: vad skönt att det verkar funka med amningen nu, håller tummarna att det fortsätter så

var lite sugen på att följa med och fika i morgon, jag med men nu har Loke skrikit nästan oavbrutet sen kl 8 i morse, så jag vågar inte lova något ifall i morgon blir likadan, kanske bäst att avvakta någon vecka till så koliken förhoppningsvis hinner lugna ner sig men man är ju helt klart sugen på att få träffa er alla snart

2005

November
    JennyA´, son född 28/11

2006

Juli
    Angeelica83: Tifa född 27/7 (första)

Augusti
    Thullan: Wilma född 22/8 (första barnet)

September
    Tokfiorna:Siri född 28/9 (första)

Oktober
    Miidori: Tindra född 8/10(första barnet)
    Therese: Ebba född 11/10 (första barnet)
    Jomi: Wilma född 31/10 (första barnet)

November
    Tintan: Emilia & Michelle 15/11 (Benjamin född 03)
    Blondie68: Louise född 24/11 ( 1:a barnet ) Vaggeryd

2007

Januari
    Springsteen Wilmer 5/1 första barnet
    medistra: Loke 5/1, andra barnet (Lukas född -05)
    MN, Emil född 10/1, son född 98
    Kottten bf 28/1 tredje barnet, töser födda 97 & 02

Februari
    Castle bf 2/2 första barnet

Mars
    Stina84 bf 5/3 första barnet

April
    Counterfeit, bf 7/4, andra barnet, har en son född 041123

Juli
    Calylite bf 20/7 Första barnet

• Miidori
    Tokfiorna: det är likadant för mej..vet itne hur det kommer sig att jag alltid hamnar vid änglabarnen, och läser och kollar bilder, bölar stort varenda gång jag med :/...sen speinger jag till Tindra och pussar och gosar med henne hur mycket som helst..Sen känner jag mig väldigt lycklig som har Tindra! Jag har Lotta på hälsan, men träffat på Kerstin ganska många gånger, hon verkar ju supermysig!
  • tokfiorna

Usch ja PRECIS så..Igår nattade sambon siri och jag hängde på de där sidorna och så var ja bara tvungen att rusa in och kela med stumpan och min sambo såg mkt frågande ut när tårarna rann, man blir så tacksam att man har det så bra..Lotta hade jag oxå..hon var här på hembesök men sen delade de upp oss för lotta hade för många..ja hon kan prata,haha..men vem kan inte det??? Hon verkar vara rakt på och inga konstigheter..det är bra. Tycker det är så tråkigt att man ska få byta, hon vet ju allt om en och sådär nu..Det är så viktigt att man får en bra relation med dem på mvc och bvc tycker jag, på mvc va det sisådär..klickade liksom inte..

• Miidori

kladdkaka 1

kladdis 1.JPG

Bakade kladdkakor idag 2 stycken!!MUMS!!!
    Min sambo kommer bli världens lyckligaste :=)

Tokfiorna: Jag hade en barnmorska på MVC som jag absolut inte gillade, så jag bytte till Irene istället, och jag ångrar inte att jag bytte, ångrar bara att jag inte bytte från första början!

• tokfiorna

Va taskigt att läska oss så FYYYYY! haha..men va mumsiga de ser ut..Får man fråga vem du hade? Irene hade ja när ja skaffade p-piller en gång å hon va så mysig..hade ju mkt hellre haft henne.

• Miidori

Tokfiorna:kommer inte ihåg hennes namn (har väl försökt förtränga henne)..men kort brunt hår glasögon....hmm..måste fundera över namnet..vad hette hon du hade?

• Miidori
    Tokfiorna:jag ringde dit och bara bytte då,sa att jag ville ha Irene,och det gick bra...hade inte stått ut en sekund till med den andra människan...
  • MN72

Här är det sovardag idag. Emil sov nästan 3 h på fm och sen somnade han igen i vagnen och har snart sovit 1,5 h till.
    Annars brukar han bara sova korta stunder. Hoppas att det här håller i sig och att han sover bra inatt oxå.

Förresten. Ni som ammar era små. Hur ofta bajsar de? När man ger tillägg ska det vara minst 1 gång/dag enligt min BVC. Gäller samma sak när man helammar eller ger små mängder tillägg?

• medistra

Miidori: det var inte Maj hon hette eller, din första bm?

• medistra

MN72: när man enbart ammar så får det gå hur lång tid som helst mellan bajsningarna, då KAN barnet inte bli förstoppat sägs det, Lukas bajsade var 14:de dag när jag enbart ammade honom
    när man sen börjar komplettera med ersättning så sa de här på bvc att HELST varje dag skaulle Lukas bajsa men inte mer sällan än var tredje dag
    tycker det är så märkligt att olika BVC ska säga olika, det är inte första gången

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping