• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Tintan

Miidori & Pärlan:Tack så mycket

Får nog med säga GodNatt nu,dags att förbereda tjejerna på nattning nu...
    syns imorgon igen
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • J e n n y A

Jag säger med godnatt nu.
    Sov så gott alla tjejer.
    Kram

• bluebride

tack miidori. det har varit full rulle här pga katten ja, jag är inte alls hemma i de trakterna, jag kommer från sthlm från början. enda kontakt är att jag sovit på campingen precis utanför när jag var 14 år

god natt tjejer.

• Calylite

jag kom på en sak. När jag var liten hörde jag att man inte tappar mycket (eller knappt nått) hår alls under graviditeten och sen när man fött så ramlar allt de man skulle tappat av. inte pang bom men ändå mycket.
    Är de ren myt?
    Känner mitt hår inte faller lika mycket men de faller ju ändå normalt.

Mina nattliga tankar när man inte har annat vettigt för sig

• Blondie 68

Godmorgon alla tjejer!!
    Ingen som e uppe än tro ???
    Här så ska vi på folkrace tävlingar idag. Det var meningen att vi (tösen å jag) skulle följt med nu vid 06,30 tiden, men jag gick å kollade tempen ute. Hualigen -15 grader här.
    Nopp sa jag. Det vart ingen besiktning för oss nu på morgonen. Så vi ska upp å glo vid 10 tiden istället. Hoppas värmen har kommit då.
    Man vill ju inte packa på henne fööör mkt kläder. Hon blir helt vansinnig om hon blir innestäng i vagnen.
    Men det ska bli skönt nu när racings säsongen börjar igen. Har en fruktansvärd abstinnens på det.
    Hoppas värmen snart kommer.
    Tänk er + 25 grader varmt. Kunna gå ut å sätta sej med första koppen kaffe å bara lyssna till fåglarna på morgonen. Aaaaaaa
    underbart. Förbaskade vinter...

• Småbarnsliv

Miidori... Jaså kommer du ifrån Mariannelund? Det var som attan.. Jag bodde i en liten by som hette Lixenrum när jag var yngre. Gick i skolan i Pauliström innan vi flyttade till Habo...

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Springsteen

Välkommen Bluebride

Nu har jag rensat näsan på sonen för 4e morronen i rad... helt igentäppt på morronen.. Hade de varit en själv så hade man hoppats att de skulle bryta ut lite mer, men de hoppas jag verkligen inte nu... så synd om han och han blir så förbannad när han inte får luft.. o när jag "spolar" rent den så blir han cool lugn...

sambon jobbar just nu och jag ligger o irreterar mig på en sak han gjorde i går fm... skitsak.. så vet jag att om jag inte frågar varför han gjorde så kommer jag inte kunna släppa de och så blir jag irreterad över att jag bryr mig om varför... Så nu funderar jag över om jag ska skicka ett mess eller bara låta de vara (åtminstone tills han kommer hem)...

Hans kompisar kommer i dag för att träffa Wilmer... Ska  bli kul... de bor i gbg och man träffar dem inte så ofta.. sist var väl i september o de var jätte intresserade av magen

• Castle

Joana o Neo: VÄLKOMMEN!

bluebride2006: VÄLKOMMEN!

Tintan: Gud så söta tjejerna är! Blev helt såld av den bilden. Snart är det min tur! Äntligen!

Hemma hos oss är det alltid jag som somnar i soffan, även när jag inte är gravid, jag har nog knapt aldrig sett färdigt en film som börjar klockan 21. KAn inte filmerna börja typ 20 istället?!
    Men iställer är jag uppe med tuppen på mornarna, medans man får vänta på att mannen ska vakna typ klockan 10.

Här är det lugnt som vanligt, har haft några riktigt kraftiga samandragningar inatt, men med ca 1 timmes mellanrum, de har inte gjort ont om jag har legart kvar i sängen, men när jag har gått upp så har det känts ganska så ordentligt. BM chansade ju att det skulle sätta igång ordentligt i natt, så vi får väl se det...

Claylite: Angående håravfall så tycker jag att jag tappat mindre hår nu när jag har varit graviid, känner ingen större skillnad på huvudet, men i hårborsten och i duchen märks det skillnad. Men hoppas inte det kommer kännas som om man tappar jättemycket sedan! Fast jag har så många kompisar som klipt av håret i page efter de fått barn... är det en mognadsprocess? eller har det med hårkvalitén att göra kan man undra?

Nä nu är det dags att väcka maken!

Hej så länge!

• Springsteen

Missade visst några Välkommen joana & Neo!!!

Ang hår... Min mage har blivit gigantiskt hårig under grav... hoppades att de skulle börja trilla bort nu men inte än... såna långa hår oxå.. vill ju inte raka den för då får man väl hålla på me de livet ut... annas har jag inte märkt av nåt håravfall än...

HOppas de sätter igång för er nu kotten och Castle... sov o vila så mycket ni kan (har ni aldrig hört förr nu?? )

• Angeelica83

Joana o Neo: VÄLKOMMEN!

bluebride2006: VÄLKOMMEN!

Claylite o castle.. de där med håravfall tror jag stämmer ja har inte känns av de så mycket men jag vet ett par i föräldrar gruppen jag går i har tappat jätte mycket hår.. . en tappade så hon inte kunde ha uppsatt, för håret på sidorna hade trillat bort så de såg jätte roligt utRäcka ut tungan
    men jag tror de säger att de har nått me amningen me att göra att när man ammat typ 4 mån så tar de så myckert på kroppen så man kan tappa hår men jag vet inte har som sagt inte märkt av detta själv o jag har ammat fullt i 6 månader och fortfarende delvis..

och castle hoppas beben tittar ut snart så du me får lite mys..Flört

denna natten var oxå febrig på min lilla tjej i natt låg hon på 39,8.. stackarn hon är inte alls pigg..Ledsen
    de är säkert 3 dagars febern.. men de där jäklA SUPPARNA är ju rent av ett he*v**e
    hon bara gråter när man stoppar in den hon tycker de är jätte obehagligt.. så trycker hon ut den hela tiden me *suck*
    finns de något annat än suppar man kan ge så här små barn lr..??

ha en bra dag alla..

kramar Angeelica o Tifa

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping