• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • medistra

hoppas att ni har en trevlig stund tillsammans nu, alla ni som promenerar och fikar!
    det måste sett ganska kul ut att ett sånt stort "barnvagnsgäng" gick tillsammans runt munksjön, ni blockerade väl inte den övriga trafiken runt sjön alltför mycket?

var med Lukas hos läkaren igår och det var som tur var ingen öroninflammation, däremot hade han lite vätska bakom ena trumhinnan för röret var igentäppt med vax, tydligen inget de gör något åt, röret ramlar snart ut ändå och det ger enbart lite obehag som att det kan lättare slå lock för örat och så.
    på andra sidan hade visst röret redan ramlat ut, vi har inte märkt något alls
    febern har sjunkit lite idag och han verkar piggare, har ätit litegrann och druckit en del så det går ju åt rätt håll

Miidori: jag tycker att det låter superbra med en förmiddagsfika nästa vecka, jag kan alla dagar utom måndag och tisdag

Kotten: jag njuter verkligen i fulla drag av bebislivet nu, helt underbart när man kan få umgås med sitt nya lilla underverk utan att få ont i huvudet

Kesso: synd att du mår dåligt, krya på dig!

MN72:fy vad jobbigt du måste ha det, hoppas verkligen att det vill ge med sig snart, du måste ju ha ONT

Sommartider: verkligen tråkigt att du blev så dålig av maskmedlet, hoppas du mår bättre snart och se till att vila ordentligt för bebbens skull

Springsteen: håller tummarna för er och er nya bostad!

Jenny A: ha en riktigt skön och solig semester!

Pärlan81: hoppas att lilla Molly kryar på sig snart, inte kul med feber och förkylning

• medistra

så, nu har jag äntligen fått in lite bilder på Loke i mitt galleri

bättre sent än aldrig

• Castle

Ååå vad mysigt ni alla har det nu "avis". Fika och gotta er nu efter promenaden, det är ni alla värda!
    Här är det lugnt som vanligt, har varit hos BM idag och fick en tid på Lördag till förlossningen för kontroll. Men BM sa att det är bara ca 2-3% troligt att jag får åka dit på lördag, det borde ha satt igång innan dess. Så vi hoppas på det.
    Det är dock väldigt skönt att ha fått den tiden på Lördag, då har jag något att se fram emot... så nu har jag bestämt mig att jag siktar på Lördag, och sker det något innan dess så är det ett plus.
    Nu har jag fått leverans av pussel till mig så nu är det pussel som fördriver tiden, skönt att ha något att pilla med.

HA det så bra nu alla, vi hörs!

• Castle

Kotten är väl förästen inne idag för igångsättning antar jag.

• MN72

medistra: Skönt att båda dina killar mår bättre nu. Tack för omtanken och ja, ont gör det mest hela tiden. Har utökat smärtlindringen med 2 alvedon, men det gör ingen större skillnad.

Castle: Skönt att du har fått en tid för kontroll. Hoppas verkligen att de sätter igång dig då om det inte har kommit igång innan.

Kotten borde ju ha hört av sig vid det här laget om de skickade hem henne. Antar att hon blev kvar på sjukhuset då.

• Miidori

Hejj allla!! Tack för en helt underbar fika stund!! VAr så trevligt!! Blev en del timmar, men det gör inte mej något!!..Ska lägga in alla bilder senare idag... Idag på fikan pratade vi om ifall vi skulle promenera nästa vecka också, och sen ta en fika efter? Så om man säger samma tid och plats, så blir det ju inte så¨snurrigt!! Ska sätta mig här sen efter maten och gå igenom alla inlägg.. KRAMAR

• Pärlan81
    Miidori skrev 2007-02-13 16:22:48 följande:
    Hejj allla!! Tack för en helt underbar fika stund!! VAr så trevligt!! Blev en del timmar, men det gör inte mej något!!..Ska lägga in alla bilder senare idag... Idag på fikan pratade vi om ifall vi skulle promenera nästa vecka också, och sen ta en fika efter? Så om man säger samma tid och plats, så blir det ju inte så¨snurrigt!! Ska sätta mig här sen efter maten och gå igenom alla inlägg.. KRAMAR
    Jag ställer om inget kommer ivägen nu igen!!! Säg en dag bara! Kul att ni haft trevligt!

MIn son drar i mig så nu måste jag kila.

kram på er
  • Mammsing

Medistra, skönt att det inte var öroninflammation.

MN72, fy tjyven vad tufft. Jag fattar inte att kroppen kan ställa till det så här. Hoppas att de kan fixa till det. Bra att du redde ut begreppen. Jag trodde att även mjölkstockning som man inte lyckas häva kunde leda till bröstböld. massor av kramar till dig.

Castle, nu får du vräka bebben i magen Säg att hyran inte är betald.

Kramar till alla andra.

• Miidori

Jag tror vi sa att vi skulle promenera nästa Tisdag igen..Kanske bra att man tar samma tid nästa vecka som denna veckan!Nu håller jag på att ta in alla kort, tog 60 kort totalt på fikan Förvånad..Så det är ju en del!..Ska ta o uppdatera min blogg med :D..Är så kul att så många kunde komma idag Skrattande..Ni var verkligen trevliga varenda kotte!

Mn: Fy vad jobbigt och kämpigt du måste haft det!! Du är så stark som har kämpat på, jag beundrar verkligen dej!

Castle: kottten har sääkert blivit igångsatt i och med att hon inte varit inne här..Men snart så måste det ju bli din tur med..Envis bebis du har..Trivs väl i din mage!..Är så nyfiken på vad det blir och allt..Håller tummarna för dej i alla fall!

Pärlan: Fick ditt sms men kunde tyvärr inte svara, hade inga pengar på kortet..Hoppas att det blir bättre med Molly i alla fall! Inte alls roligt när dom små blir dåliga!

Tintan: Vad roligt att du kom idag med, så sööta dom var dina tvillingar!

Springsteen: Vad kul att du och wilmer kom, söt han var! Trevlig kompis du hade med..När ska hon ha sin bebbe?

Ozzie: Roligt att du kom med! Verkligen trevligt! Din hund var ju för goo också!

Counterfeit: Vad rolgit att du följde med på promenaden, du var ju hur go som helst! =)

Medistra: Vad skönt att ni fick medicin till Loke, och att han blivit bättre med koliken! Ska kolla in bilderna på han med :D:D

Småbarnsliv: Jobbigt att du blir yr och sånt :/..Inte kul om du svimmar och allt :/

Till alla andra som var med på fikan idag! Var verkligen supertrevligt att ni kom med! Ska kolla upp ett datum då alla ska komma hem till mej o fika :D:D..=)

• Miidori
    Jag lägger in en ny lista för nästa veckas promenad o Fika
    Ska vi säga fika kl 13.20 för dom som inte går promenaden?
    Vart ska vi ta fikan? Det var ju så dumt vid åhlens hissar, särskilt då Mi fastnade idag
    Förvånad..

Promenad runt munskjön 20/2 kl: 12.00

Cissie o Tindra

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping