• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • tokfiorna

TACK MIIDORI! Alltså tack för att du drar ner mig i "kladdkaketräsket" Nu ska de bakas..

• Springsteen

Tack för fikat allihop... Kul när man är många men man hinner ju inte prata me alla (platsbrist oxå )

HÄr kommer kladdkakan.... Jag brukar göra dubbelsats i en större form med avtagbara kanter....

100g smör
    2 ägg
    2½dl socker
    1½ tsk vaniljsocker
    1krm salt
    4msk kakao
    2dl mjöl
    ½tsk bakpulver
    hackad mörk blockcdhoklad ca 100gr (jag bara tar lite o rör ner lite större bitar)

sen är det som att göra sockerkaka först ägg o socker o sen torrt o sist smöret
    200grader 20 min för jättekladdig (dubbel sats) och sen får man öka den om man inte vill ha så kladdig... (10min för muffins)

Men ska testa Miidoris oxå kanske är bättre

Ska vi kanske starta en tråd till för listor???? Vad tror ni????

• Miidori

Ja springstten verkar vara en bra ide!! För det blir så jobbigt när man ska behöva leta fram hela tiden! :):)..

• Springsteen

jag fixar en och skriver i trådstarten om den

• MN72

Hmmm kanske ska rätta mig själv lite.
    Normalt sett får man mjölkstockning först och sen utvecklas det till inflammation, infektion och ev böld om behandlingrna inte hjälper. Jag lär oxå ha haft mjölkstockning utan att jag hann märka det. Jag har en liten knöl i bröstet efter förra operationen. Är ju lätt att missa om den blir lite större.

• MN72

Miidori: Jättebra idé att ha en tråd för listor. Kanske kan vi ha en för recept oxå?

• Miidori

Nu är bilderna från fikaträffen inlagda! ska strax uppdatera min blogg med *ler*

• Springsteen

Så nu var det fixat puh.... tjejlistan var låååångt bak..... kolla nu så de stämmer så jag inte missat nån.... Å den andra tråden är ju bara för listor!!!!!

• Mammsing

MN, trist att du har sviter efter förra operationen som ställer till det nu.

Var är den andra tråden för listor?

• Mammsing

Nu måste jag visst baka lite kladdkaka

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping