• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Thullan

Lite kul med 2 Wilmer o 2 Wilma i tråden.

• baffen

Hejsan! Jag följer gärna med och fikar någon gång. Har en dotter som är tre månader. På torsdag ska vi börja på babysim så då kan jag inte följa med. Är det nån som gått på babysim på rosenlund? Är det bra? Något man ska tänka på innan man går dit första gången?

• Micki83

baffen: vi har precis gått försa terminen babysim på rosenlund. börjar i fortsättningsguppen på torsdag. jag och alma älskar det. helt underbart att få plaska tillsammans och jag är nöjd med ledarna på rosenlund.

min sambo kan oftast inte följa med så jag går ensam med en annan mamma. jag promenerar upp med vagnen, ställer den utanför omklädningsrummet. har alltid en filt med mig och alma ligger på filten medan jag byter om. (eller hon gjorde det i början, nu försvinner hon bara). jag duschar henne och mig samtidigt, sen virar jag in henne i en handduk och i filten så kan hon ligga och torka medan jag klär på mig. det är allra lättast. när hon får kläder på sig blir hon varm och gnällig, trött. om man tar bilen upp är det super smidigt att ha med babyskyddet in så kan barnet sitta där när man duschar och byter om.

♥Alma♥ 060601
  • MN72

Tack för alla glada tillrop de behövdes verkligen igår. Jag var så himla less på det här att jag bara låg på soffan och grät. Orkade knappt äta ens en gång.
    Det fick jag ta igen inatt istället. Har inte varit så hungrig på flera månader. Kunde nog klippt en hel pizza inatt om jag bara haft en.
    Idag ska jag till bm och kolla blodtrycket och lämna urinprov. Sen tycker jag som alla andra att det är dax för bebben att komma ut.
    Har ju sagt till A att han skulle bli storebror på jullovet och han lär bli jättebesviken om det inte blir så. Skolan börjar imorgon kl 8.10, så det är ju gott om tid .

• baffen

Tack Micki för tipsen. Ska bli spännande på torsdag. Hoppas att hon inte gallskriker.

• jomi

GRATTIS Medistra!!!

Springsteen: Hur sjutton kunde du åka hem så tidigt, jisses jag var helt slut i två dar efter+svårt att gå... starkt gjort!

MN: styrkekramar till dig!

Tiingeling: Hur går det för dig och din mage? något bättre eller?,du skriver inte lika ofta längre hoppas du är ok.

Är det fler som ska babysimma nästa omgång på rosenlund?,jag tänkte anmäla oss idag....verkar skoj det där! och varmt i vattnet!!

Hoppas att jag kan fika på Torsdag har ju inte lyckats följa med en enda gång än..får de om vår bil blir lagad tills dess...

• Thullan

baffen: Vi börjar på babysim nu på lördag för första gången, min dotter är snart 5 månader.

MN72: Din bebis trivs där inne, men tänk som så att snart så är bebisen här.
    Kram

• MN72

Tillbaka från bm. Idag var blodtrycket lite lägre och urinprovet OK. Skönt! Fick en tid till förlossningen på lördag för överburenhetskontroll.

• Miidori

Idag är Tindra 3 månader, och hon har vaccinerats, hon sa inte ett pip, hehe :D..Bara jag som blev lite yr, gillar inte sprutor..Så är rätt glad att jag inte skulle få nån :P...

Hon vägdes och mättes oxå :D:D...hon är inte den "lilla" plutten längre :P...

7030 g och 62 cm lång ^^

Hoppas att alla har det bra, ska bli så kul o fika på torsdag :D:D...KRAM!

• therese o ebba

Hej, hoppas alla har haft en bra helg!

GRATTIS MEDISTRA! Loke, vilket fint namn!

Miidori: Ojojoj, vad hon har växt lilla Tindra! Själva ska vi till bvc på onsdag och vaccinera. Ska bli roligt att se hur mycket Ebba har växt sen sist..

Idag firar jag och sambon sju år tillsammans  och jag funderar på att låta Ebbas mormor sitta barnvakt ett par timmar ikväll så vi kan gå ut och äta...

Ha det bra alla!

Mamma till Ebba 061011
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping