• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • ny stjärna

Hej Miidori!

Grattis till Tindra. Söt hon är.

• Miidori

Hej Ny stjärna:Grattis till Nova:)...söööt hon är oxå :)...

• Thullan

Hej!
    Vet någon hur det är med RS-viruset nu? Är det farligt eller inte? Var ett tag sen jag var på BVC nu, har de satt upp lappar om RS-viruset där? Typ ställen som A6 och restauranger o sånt är väl MASSA virus på, och IKEA o coop o så? Men man får väl se till att hålla sig ifrån såna ställen då folket är där o det är ju mest på kvällstid eller lov o helger, man får åka dit dagtid.
    När är bebisarna som mest känsliga mot RS? Man vill ju kunna gå o fika o såna saker med sitt barn inte isolera sig helt.
    Kram alla här

• Miidori
    Thullan: På A6 kryllar det säkert en massa virus, och restuaranger ska vi inte tala om som typ mcdonalds, max!!..Men jag vill absolut inte isolera mig, vill kunna gå ut och fika och gå lite i affärer och så..På dagtid är det ju den bästa tiden, när det inte är lov!Helger och kvällar är nog det värsta om man tänker så..Men jag tänker som så, att nångång kommer Tindra ändå bli sjuk,har fått för mej att ifall man isolerar sig, så kommer barnet bli ännu sjukare..För är man ute och sånt med barnet så blir dom lite mer härdade..Bara så som jag fått för mej, behöver inte alls vara så..Tindra skulle inte må bra av att jag bara satt inne hela tiden med henne!Frisk luft är aldrig fel :D
  • Tintan

Rs- viruset finns nu men är lindrigare i år.....A6 är väl inte bästa stället för barn under 3 månader att vara, men vi har vart inne i stan med våra och på maxi och coop när vi storhandlar, fast vi åker och handlar efter 19-20 då är det minst folk i affärerna....
    Men att vara ute med sina barn är det bästa man kan göra, och deras immunförsvar byggs ju upp hela tiden, våra små har redan hunnit vart förkylda, men då har vi ju en liten kille på 3½ år också.
    Sen är det ju en tid med mycket sjukdomar nu, men magsjukan är jag livrädd för....fy om de små skulle få det.
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Mizaja

Grattis MN! äntligen.........

Ny stjärna: Välkommen hit!!

RS virus är ett vanligt förylningsvirus (snuva) som hos vuxna och dagisbarn är ofarligt men hos spädbarn sätter det sig i nerdre luftvägarna och gör så att de inte kan syresätta sitt blod ordentligt. De blir slöa och lätt blå runt munnen. Min kompis tvillingar(3 mån) fick det förra året. Den ena fick ligga i respirator:( Det värsta var att hon trodde bara de var lite förkylda,,, små barn är ju "slöa" och sover mycket så det kan vara svårt att märka. Hon trodde bara de var fökylda. Efter en RS infektion blir barnet extra infektionskänsligt upp till skolåldern och många får även astma problem. Så farligt är det.

Annars håller jag med dig Miidori,vanliga förkylningar blir barnen "härdade av" och det är svårt att undvika speciellt med barn innan. Ammningen skyddar bra mot vanliga förkylningar. Frisk luft är aldrig fel!

Pärlan 81: Ska du gå på babyöppet på familjecentralen?

Nu ska jag amma IGEN gör inget annat visst!!!!!!!

• Pärlan81

MN72: Stort grattis!!! äntligen!!!

Thullan: Man ska ju hålla sig borta från stora folksamlingar de 3-4 första månaderna enligt min bvcsköterskas råd! Jag försöker hålla på det!
    RS viruset är enligt läkaren på hälsan mildare i år. Det är väl så att det följer ett milt år efter ett med mycket rs.

Om fikan så stryker jag mig denna gången tyvärr, Molly har precis vart sjuk så jag känner att jag väntar nog lite till innan jag drar mig ut på fikaträffar för hennes hälsas skull.

Mizaja: Jag funderar på att gå här! Men dras lite åt att gå nere på stan med en kompis. Fast man kan ju gå på 2 ställen. Här har de ju bra tider också. Så man kan ha sonen på dagis under tiden med. SKa du gå sen med sonen?

Kram kram

• Miidori
    Fika 11/1 kl.10.30 på Åhléns.

Thullan
    (Madde o Wilma om inte förkylningen blir värre)
    Therese o Ebba
    Cissie och Tindra(om inget annat kommer imellan)
    Melim (Cicci)
    Castle ( min första fika träff... Äntligen kan jag hänga med!)

Är det alla nu?
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping