• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Kramis Fia

Springsteen: haha mjo, vi har dock inga kläder som behöver strykas.... men jag har funderat på o göra så där.... Men jag känner mig bara elak då...och är rädd att hela situationen bara blir värre då....

• Miidori

Men fy kramis fia! Håller med Springsteen :)..Det där kan ju eventuellt fungera!
    MEn tänk på att ni väntar barn..Hur ska det bli sen då? Det kan bli väldigt tungt om du både ska ta hand om allt i hushållet, och en bebis!! Du borde nog fundera ut en lösning på detta, för det kan bli oerhört jobbigt för dig!*kramar till dig*

Nu ska jag krama sambon i soffan! Han är så ensam så :(..KRAMAR

Hatad av få, älskad av många :)
  • Kramis Fia

Miidor: Jo, jag har tänkt på det också... Och han vill va pappaledig sen... Ska han va pappaledig då får han börja ta mer ansvar först....och han undrar varför jag är emot pappaledighet för hans del... Han kan ju ta sig en titt på sig själv... Jag kommer antagligen få gå höggravid och göra allt.....även sen efter förlossningen.... När jag hade vinterkräksjuka och va jävligt dålig.....inte ens då gjorde han något... Jag fick gå här hemma o städa ändå...och sen undrar han varför det tog så lång tid för mig o bli frisk....suck...

Tack!! Kramar tillbaks...

• Småbarnsliv

Alltså det är väl inget märkvärdigt med mig gubben, eller ja förutom alla felen som jag har vetat om LÄNGE som jag ändå har lärt mig att leva med, men nu när man är gravid orkar man ju inte lika mycket.

Idag fick jag beröm för mina barntatueringar på badet, och kom hem & berättade detta för gubben... Då flippade han ur & sa en massa tråkig saker..

KARLAR

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Kramis Fia

Småbarnsliv: Är det något att flippa ut om..... Han ska snarare va glad för din skull... Inte varje dag man får beröm ju!! Kram...

• Tintan

God Morgon allihopa

Jag kan nog inte klaga på min karl det minsta, han städar,diskar,tvättar,tar hand om barnen och sköter även allt annat som bilen mm som inte jag har en tjusning om.
    Sen att vi har våra dispyter, det har väl alla par, men när det kommer till hemmet och barnen ja då gör vi precis lika mycket.

Igår var vi hos min pappa på kalas så skoj verkligen....jättegod mat med.
    barnen var så snälla, och så fick man ju en hel del bärhjälp,min pappa var nog 100 ggr nere i sängen och kollade så allt var bra med dem *ler*

Idag ska jag fixa och dona lite tänkte jag.

Kesso: Ja jag tänkte ha en fika hos mig nu framöver.

Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Kramis Fia

Gomorron alla!!

Hoppas alla får en fin Söndag...

*KRAMISAR*

• Tintan

Hoppas att ni alla med får en underbar söndag....lägger in en bild på tjejerna igår när vi skulle på kalas *ler*

Festfina
    Kramis

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Kesso

God förmiddag!

Har läst lite snabbt vad ni skrivit. Det lät inte roligt för några av er här. Alla har vi våra bekymmer. Det är bra at vi kan skriva dem här och skriva av sig och disskutera med varandra.

KRAMIS FIA: Jag berömmer dig som orkar. Hur kan man vara sådan kille ja, om ett tag pappa som ej ser saker? Prata med honom, som du säker redan gjort. Synd att ni ej var på den bra föreläsningen " Håll kärleken levande". Vilket man kan hoppas på att han lär sig ta ansvar och göra saker när han blivit pappa.

Ja, Man kan ju småtjafsa med mannen i mellanåt, men jag ska inte klaga. Han är enorm nu när jag blivit sjuk och tar hand om både mig och Vilma. Ja, han alltid lyssnat och brytt sig. Men han har nog lite svårt att säga nej och är för snäll i bland.

Hoppas att det ordnar sig för er som har bekymmer.

Kram till er alla!

• Kesso

TINTAN: Vad sött! Det ska bli roligt att få se dem när vi någon gång träffas. Jag är ju själv tvilling men det har jag väl berättat för dig. Därför är jag extra nyfiken och intresserad.

Kram till er och hoppas ni också får en bra söndag.

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping