• Biodlaren

    Jakt nr2

    Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
    Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.

  • Svar på tråden Jakt nr2
  • Biodlaren

    Hej och välkommen  K J N! Glad


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
  • Biodlaren

    Det har visat sig att det finns jaktintresserade kvinnor här på familjeliv som vill vara med i tråden, jag tycker att vi välkomnar dem hit. Jaktintresset borde vi kunna prata med varandra över könsgränserna eller hur?


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
  • oOCarpediemOo

    javist det e klart.
    Min sambo har ju varit tvungen att starta egen tråd "jakttjejer"
    så intresse finns ju
    hon är även inne här och läser ganska ofta...

  • Biodlaren

    I början av april så går tiden ut för denna tråd, då tänkte jag starta den i allmännarummet så att alla jakt intresserade känner att dom kan vara med och prata. Eller tycker ni att vi ska köra igång direkt?


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
  • Biodlaren

    Har funderat lite och tycker att en sak är ganska underlig, det finns ganska många jaktintresserade kvinnor i vårt land. Men var finns dom när jaktlagen söker nya medlemmar? Vi har fått söka nya medlemmar flera gånger de senaste åren pga avhopp av olika orsaker, men ingen av de sökande har varit kvinnor. Hur kommer det sig?


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
  • K J N

    Jaktlag är ofta slutna sällskap som inte direkt känns inbjudande att komma in till, kanske då i synnerhet när man tillhör ett annat kön.

    Jag är själv inte med i något jaktlag och har inte heller några planer på att bli det.

  • Johan F

    Tjenare.
    Jag bor i Borås. Har jaktmarker utanför Vetlanda i småland...

  • Biodlaren

    Johan F: Hej och välkommen!


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
  • Biodlaren

    Hej på er alla! Fick nyss reda på att jag har möjlighet att gå en jaktledarkurs i augusti utanför Filipstad. Hoppas att jag kan åka då. Skrattande


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
  • sth tax

    Biodlaren: Vart hålls den kursen? Ja bor ca.6 mil ifrån filipstad.

  • Biodlaren

    Det är Gammelkroppas skogsskola som håller i kursen (tror jag att det var), och kursen hålls i Nykroppa söder om Filipstad. Det ska tydligen vara en kurs i maj och en i augusti, det är den i augusti som eventuellt är aktuell för mig. Det är ordförande i mitt jaktlag som håller på att kolla upp om vi kan gå bäggetvå, svea skog som vi arrenderar av vill att det ska finnas utbildade jaktledare i alla lag som arrenderar av dom. Och jag tror att det var så att sveaskog stod för utbildningskostnaden men vi får stå för kost och logi. Jag har inte fått all information än men återkommer när jag vet mer.


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
  • oOCarpediemOo

    Hej det var nu ett tag sedan jag var här men du får inte glömma att skapa en ny tråd (för alla)

  • Biodlaren

    Då denna tråd stängs om ca en vecka så har jag startat en ny under almänna rubriker , sport och fritid.  Vi ses där.  Skrattande


    Pappa till Michael och Joachim och gift med syrra.
Svar på tråden Jakt nr2