Jakt nr2
Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.
Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.
är det nån mer som gillar rådjursjakten bättre än älgjakten??
håller på att jaga in en tysk 2:a året, går fin fint.
förra året var lite sämre "trafik olycka, skara djur sjukhus i 1 vecka och en månads total vila" :(
hej Igen
har typ varit lite skeptisk till att skriva men min sambo har övertalat mig, detta är en kanon sajt.
Jag har en liten fråga var ute me tysken idag och för första gången gick hon ner i ett gryt men jag har ingen erfarenhet av grytjakt några tips???
Idag fick jag en trevlig dag i skogen tillsammans med en jaktkamrat, det var ca tre decimeter snö. Vi såg inga djur men fick en fin naturupplevelse.
Grytjakt.....
Se till att det inte är gryt med skabbräv, kan bli liite jobbigt. Brukar finnas hårtussar i anslutning av grytet. Håll även koll på vart hunden är då den kan gå i gryt och fastna. Spade är ett bra hjälpmedel om den vägrar släppa så avlivning av grytvilt kan ske.
fn va tomt det känns nu när rådjursjakten e över jag var fn så sugen på att jaga i helgen
, å ingen spår snö har vi heller så man kan ju inte släppa i gryt heller
.
hoppas att det kommer snöi veckan, men dottern fyller 1 år på lördag så det blir väll inte så mycket jagat ändå.
puff
Det har varit en trög sässong denna gång, hoppas på bättre vinter nästa sässong.
Oj, kanske stavade lite tokigt.
ja jag instämmer har inte skjutit nått för min tysk trots 1-3 drev per gång vi varit ute
men det är ju inte allt att skjuta men det e ju en bonus för hunden
Ingen som e sugen på lite pysch på bäver till våren i Väst sverige? (Vänersborg)