• Biodlaren

Jakt nr2

Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
    Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.

• Svar på tråden Jakt nr2
  • Biodlaren

Bäverjakt, det låter intressant. Har inte jagat bäver sedan min far flyttade från byn där jag är uppvuxen, och det är många år sedan. För er finsmakare så är rökt bäver fin fint tilltugg till en öl eller två.

• På besök

Absolut är jag sugen på lite beeever.... . Allvarigt talat så vore det underbart att komma iväg en sväng från kalla Jämtland och jaga lite bäver.
    Visserligen så har vi en del bäver här men resan är ju lite av grejen med att jaga.
    Så om det var allvarligt menat med inbjudan så kommer jag!!!!!!!!

Lassemannen m, 6 ungar
  • oOCarpediemOo

ja det ä alvar dom förstör så mycket skog å det ända som hjälper ä att skjuta av dom.

• Biodlaren

Jag kommer gärna om du vill ha hjälp med bävrarna.

• Biodlaren

Idag fick jag bekräftelsen från naturvårdsverket, så nu är jag registrerad lodjursjägare. "Det tog tid för dom att höra av sig".

• På besök

Ha haaa nu kan vi ha en "pappaträff" inkl jakt. Kanske vi skulle ha med oss burkarna och köra lite lan på kvällarna. Ska vi sätta ett datum så blir det mer officiellt. Gärna mot slutet av jakttiden då det är skjutljust längre.

Lassemannen m, 6 ungar
  • På besök

Tjenare biodlarn. Tyvärr så har jag inte reggat mig iår då jag fått nytillskott x 2. Nästa år ska jag dock regga mig. Då är du och vem som helst välkommen upp till jämtland då jag har tillgång till mark med lodjur i stort antal. Vet även var de håller till, var dock i liite god form då det är lite brant ett slag. Kan även erbjuda tjäderjakt som är utöver det vanliga. Sköt en tjäder där på 5,4 kg förra säsongen.

Lassemannen m, 6 ungar
  • Biodlaren

Tjenare På besök! Vi får tillökning nu i maj så vi får se hur mycket jakt det blir nästa säsong, ska vara pappa ledig från 08-01-02 till midsommar. Men jag kommer gärna och jagar både tjäder och lo tillsammans med dig.

• oOCarpediemOo

Ja det skulle vara kul me en pappa träff me jakt vi kan ju börja i april-maj med bäverjakt hos mig i vårt lilla bäck system. (trots att det e litet så har vi en hel del bäver.

• oOCarpediemOo

intresse anmällan göres här eller i min gäst bok

Svar på tråden Jakt nr2