Jakt nr2
Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.
Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.
Jakt för sitt eget höga nöjes skull är barbari.
Bara min lilla oupplysta åsikt.
(Sen SKULLE jag också kunna spinna loss lite om att sportjakt odlar machokulter som är i bästa fall komiskt fåniga och i värsta fall rent farligt destruktiva, men jag känner att det skulle vara att push my luck...;))
Kaospassageraren: Det här skrev jag tidigare i tråden och jag står för det fortfarande-
Jag tror inte vi ska lägga mer krut på att försöka debattera med herr Kaospassagerare då han verkar vara en för nu för tiden mycket typisk åsiktsfrossare. Man måste ha en åsikt om allt och framförallt måste man på alla möjliga sätt distribuera sina åsikter till varje pris. Allt för att samla poäng hos sina intellektuella vänner. Ett exempel på detta är väl att surfa in på en sida som familjeliv och där rota fram en en tråd där pappor från olika delar av landet diskuterar sitt gemensamma intresse och där komma med spydiga kommentarer om ämnet.
Jag kanske precis som Kaospassaregeraren är ute och cyklar, men själv skulle jag till exempel inte ge mig in på någon svår vänstervriden låtsasfilosofisk hemsida där inrökta tvångsakademiker diskuterar vilka tesorter som passar bäst till en hemmakväll med Kafka. Jag låter helt enkelt dessa personer diskutera det som dom intresserar sig för ifred...
Håller med dig Triton, ingen mening att föra debatten vidare.
Tillbaka till vårat gemensamma ämne: Ska vi försöka få till en pappaträff med jakt i höst, vad tycker ni? Kom med förslag på datum så får vi stämma av om och när det passar.
Hallå! Har ni gått under jorden, det var länge sedan ni skrev något nu.
nej då vi e kvar
har bara inte kommit på nått vettigt att skriva .
jo en pappa träff skulle vara kul
vi får väl göra ett upprop å se hur många som vill och när!!!
mig skulle det passa lite senare på hösten okt-nov
Hej allihop, hakar gärna på en pappaträff. okt-nov skulle passa bra för min del oxå isf..
Hej! Okt-nov kan nog funka för mig också, var ska vi ha den första träffen?