Jakt nr2
Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.
Hej alla jagande pappor! Fortsätter på den gamla jakttråden. Här pratar vi jakt med varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 11:48:34:
Eftersom det finns jaktintresserade kvinnor också, så välkomnar jag er hit.
GAH!! Blir så förbannad, nu har vi börjat få in mer varg på vårt område, o inget kan man göra, bara o tacka o ta emot kräken. Vid konflikt mellan människa och varg får inte vargen vinna!!!
Nu bär det snart ut på lite jakt, skulle va nice om man fick lägga ner ett rå oxå.
Förtydligande, jakt på rådjur alltså, inte varg.
Köpte ett par lundhags snöskor, som jag använder vid skogs och lojakt påbergssidor. Kan verkligen rekommendera dem.
Ganska lyckad jaktdag idag, fick se 6 rådjur o det är lite ovanligt på en dag här. Lät BSA`n tala men det blev bom, men vad gör det en dag som denna. Nu har vi i Hagfors o Torsby kommun fått tilldelning på lo, 2st, alltid ngt.
Vi har varg i våra skogar också, men jag har inte sett någon själv än. Vi i vårat jaktlag har köpt in två rävfällor som vi ska sätta ut, vi har redan en ute som bara gett 2 mårdar än så länge. Men vi har en hel del räv på området, tidigare medlemmar har inte brytt sig särskilt om predator jakten. Men det börjar bli ordning på det nu. Ser ut att bli fint fågelväder på söndag.
Förstår inte riktigt varför ni har ett sånt behov av att skjuta lodjur. Tycker dom e ganska söta å dom har väl inte försökt skjuta er? El. blir man nojig däruppe när det inte finns så mkt annat att vara rädd för? Kan man ens äta dom?
Hoppas verkligen inte att ni lär era barn att göra detsamma, för då finns det väl inga kvar när det är dags för dom att skjuta. Borde finnas bättre saker att göra tycker jag, hört talas om playstation? E ju lite mer konstruktivt.
Jag vet en bra film: Deerhunter. Eller för folk som är lite mer sentimentala å inte gillar splatter eller snuffilmer, Rädda Willy, flipper eller kanske den där filmen om pingviner. Finns även någon om "da bush kangaroo" men kommer inte ihåg hans namn. Om nån vet kan ni gärna tipsa! Ha de fett!
Deer hunter är ett stort skämt!!!!!
Jag jagar gärna lodjur då antalet är för stort. Med predatorer som varg, björn och räv så blir så ont om föda så de jagar rådjuren även i bebodda områden.
Men annars är det skidor, ryggsäck, mat och minus 15 grader som är min optimala jaktdag. Fick se två kungsörnar sitta och käka på en trafikdödad ren. Det var på 70 meters håll. Snacka om upplevelse.
En fin vinterdag ute i skogen är en jättebra avkoppling. Jakt handlar inte om att döda för dödandets skull, det är så mycket annat som vi jägare också måste göra för att behålla och gynna viltstammen i vårat land. Predatorjakt och utfodring under vintermånaderna, är bara några av jägarens alla sysslor. Vi håller på med viltvård och får ibland lite mat tillbaka av naturen.
Håller med Biodlaren, skjutandet anser ja va bonusen på en lyckad jaktdag el. som belöning till hunden efter ett bra utfört drev m.m. Anser alltså inte att dödandet i sig är det "viktigaste" under en jaktdag, det är o ha kul. Om det är någon som har tips på rävfällor m.m får gärna dela med sig.