• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Nettan 80

Mrs You:
    En ägglossning varar oftast längre än vad man tror. Jag fick utslag på ÄL stickorna förra måndagen och då hade jag prickat in en träff med min gynekolog. Hon kunde då se att den var igång men tipsade oss om att ha sex i alla fall till torsdagen. Så det ordnar sig säkert! Du får hoppa på mannen när han kommer hem.

• Mrs  You
    Mettan 80: du har nog rätt har inte tagit test men jag hade lite mensliknande värk i söndags och har testat med äl tester från förra söndagen fram till i lördags utan att få plus men jag har hade även sen ägglossning i december så det kan ju stämma,idag är ju gubben hemma så jag ska allt fjäska lite,vi har kört på hela förra veckan trots minus så man är ju inte överdrivet sex sugen nu haha... men en gång kan vi prova nu...
  • hyacinth

Jag tycker att mitt magonda kommer och går men nu gör det ondare än tidigare och bara på vänster tjejmage sida, nere mot jumsken liksom... Inte skönt alls...

Har ett gravtest hemma och en äl-sticka. Vill inte slösa bort mitt gravtest än men äl-stickan är det ju länge till man behöver igen (förhoppningsvis 9 månader men minst 2-3 veckor).
    Om man får en stegring på äl-sticka vid BIM, kan det tyda på graviditet???

• hyacinth

Jag som lovat mig själv att inte testa innan Alla Hjärtan... *tihi* Får se om jag kan hålla mig!

• cattis82

Tinkerbelle - hur långt efter att flytningarna försvann kom din mens då?

Får väl börja föra protokoll, har inte riktigt tänkt på det förut.

• Tinkerbelle

cattis82 - kommer tyvärr inte ihåg på dagen. Men en gång försvann det kanske 5-6 dagarn innan BIM. Förra månaden fortsatte det fram tills mensen började....

Ang testa grav med ÄL-sticka så står det på mina ÄL-stickor att man INTE kan kolla grav med stickorna. De mäter två helt olika hormon. ÄL mäter LH som man alltid har i kroppen, därför kan ÄL-stickor ge utslag, men inte positivt, utan att man har ÄL. Grav-tester mäter HCG som enbart kan finnas i kroppen om man är gravid. Testar man med ÄL-stickor kan man alltså få ett felaktigt besked....

• Nettan 80

Tinkerbell; Låter bra. Men kan man verkligen ha höjning på Äl.stickor i sex dagar? Då innebär det nog får min del att vi missat vår Äl

• Tinkerbelle

Nettan80 - hade du positivt utslag i fem dagar? Det kan i så fall tyda på att ägget inte släppt. Har man flera dagar i rad med positivt utslag är det teckan på att kroppen kämpar för att ägget ska släppa och massproducerar LH-hormon. Läste på någon sida att det oftast betyde att man inte släppt ägget om det var positivt utslag för många dagar.

Usch, vilka trista inlägg jag gjort nu då!!??? Lite realisten i mig som är framme och spökar. Men jag tycker att det är så hemskt när man bygger upp förhoppningar och så kommer ändå mensen... Lite mittemellan ÄL och BIM- blues kanske