• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Sofis

Tussilutt, lycka till =) Och knulla lugnt

• Tinkerbelle

Ja lycka till nu i ÄL-tider allihopa! Hoppas att det listan många plus!!!!

Jag hade temp höjning i morses, får väl se om den håller i för i så fall har redan ägget släppt...

• Licia

jaa, hoppas hoppas nu! Testade igår men inget utslag på ÄL. Kanske det blir idag. Ska kolla ikväll. Hoppas på utslag så man vet... SÅ får vi hoppas att tiden till BIM inte sniglar sig fram...

• hyacinth

cattis 82 - det lät som du hade ägglossning. jag hade samma känsla i helgen när jag hade äl. rikliga flytningar och lite ont i tjejmagen. har fortfarande lite molande värk i tjejmagen men det hoppas jag ska hålla i sig och visa sig som ett plus om några veckor...

• Paw Print

Ang. hur jag fördriver tiden i väntan på tex. BIM. De veckor jag har Benjamin går tiden givetvis snabbare, men när jag inte har honom brukar jag lusläsa bebistidningar, föräldratidningar osv. Tycker det är väldigt skönt att läsa mycket när man planerar barn, under förra grav läste jag så ögonen blödde hehe, men å andra sidan kände jag mig väldigt väl förberedd och var inte särskilt rädd för något. Annars så lyssnar jag mycket på avslappnings musik, hänger här, pratar i telefon och försöker leva som vanligt. Enda skillnaden är väl att jag har bebisar på hjärnan hela tiden ;)

Ang. Att berätta för omgivningen så har jag berättat att vi försöker för min mamma, min sambos syster, de på jobbet och för mina närmsta 2 vänner. Det gjorde jag precis i början när man fortfarande var helt lyrisk och inte trodde att det skulle ta sån tid. När jag plussat vill jag nog vänta lite med att berätta pga. missfallsrisken, men samtidigt tror jag inte att jag kommer att kunna hålla mig...

Oj vad långt det blev! Jag e nog på tjöthumör idag haha

• Licia

Skulle gärna vilja börja läsa "bebis" tidningar, böcker osv. Men det känns för tidigt innan det innan det blitt nåt plus. Men varför inte - egentligen. Det måste ju vara ett bra sätt att förbereda sig i alla fall. Pratade med en kompis igår som är gravid nu, hon hade precis varit på ultraljud och var alldeles lyrisk! Vill oxåååå!!!

• hyacinth

Jag tror inte heller att jag kommer att kunna hålla mig när jag väl fått ett plus men jag känner att mina närmaste vänner vill jag ska veta trots missfallsrisken för vad ska jag göra utan deras stöd om något skulle hända?!? Dom på jobbet och släkten får nog vänta väldigt länge innan dom får reda på det!

• cattis82

hyacinth-ja jag hoppas att det var ÄL. Blev lite fundersam bara eftersom det inte kändes likadant förra månaden, men symtomen kanske kan vara olika från månad till månad. Hoppas vi alla får se ett + v7.

Angående detta med att fördriva tiden. Jag jobbar heltid så jag är ju större delen av tiden på jobbet. Har ändå lite problem när jag är ledig, känner inte riktigt för och ta mig för något, känner mig väldigt okoncentrerad. Tänker bara på bebis heeeela tiden :)

• Paw Print

Licia, klart att det inte är för tidigt! Gravidtidningar kanske kan vara det, men jag brukar faktiskt köpa dem oxå, tycker de är intresanta. Men som föräldrar&barn tex, som är min personliga favorit, tar upp mkt intresant om barn i alla åldrar, samt att de har många roliga tävlingar.

Hyacint, ja jag kan känna såhär i efterhand att det var dumt av mig att berätta för dem på jobbet. Nu är det visserligen bara de på min avd. (4 st) och vi står nära och pratar om allt, men det har oxå resulterat i att dom frågar så mkt om det, tex, har det blivit nåt än, frågor om mitt leverne osv. Känns ibland jobbigt.

• Licia

Precious Alva: du har rätt, det kan ju inte vara fel att vara förberedd. Och tack för tipset!
    Hyacinth: jobbar oxå heltid men tankarna går ofta ofta till bebisar. Upptar mycket av ens tankeverksamhet. Båda jobbigt och mysigt...

Svar på tråden BIM v. 7