• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Tinkerbelle

Hittade lite hemska koffein-fakta.....

"GenderLabs? discourages consumption of all forms of caffeinated drinks. Studies released in 1995 reported that caffeine significantly impedes overall female fertility. A study by Johns Hopkins University found that women who consume 300mg of caffeine per day (approximately 3 cups of regular coffee) are 26% less likely to conceive than are women who consume no caffeine. Even drinking one cups of coffee a day reduces the chances of conception by a good 10% ... "

Nu blir det totalt avståndstagande!!! Men känns jobbigt om man även måste ge upp thé. Vad sjutton kan man dricka egentligen????

• Licia

Jisses Tinkerbelle! Hade ingen aning. Nä, nu är det slut med allt koffein. Kommer dock somna på jobbet :)

• Yrrepyrr

Tinkerbelle jo jag läste det dära oxå..men jag dricker min kopp kaffe på morgonen..tror jag har lättare att bli gravid om jag inte mår dåligt (uruselt humör huvudvärk) än fast det slinker ner lite kaffe

• Paw Print

Tinkerbelle, känner som du! Dessutom MÅSTE jag ju ha mitt kaffe, om jag inte vill gå runt i 3 dagar med supermigrän förståss...
    Men att fruktsamheten skulle minska med 10% vid en kopp känns fruktansvärt deprimerande. Dessutom dricker jag starkt kaffe...

Sambon har redan klarat av att gå ner till en kopp/dag och han drack lika mycket som jag. Iofs dricker han nu the istället, men det e ju inte heller bra...

Vet inte vad man ska ta sig till, vill inte sluta helt med kaffet, samtidigt vill jag ju öka mina chanser att bli gravid...

Nån med tips?

• Tinkerbelle

Håller med er! Man måste ju må bra också! Men konstigt att det gör så stor skillnad. Pulverkaffe är tydligen bättre än vanligt i vart fall....

• Yrrepyrr

Tja..riktigt hur allvarligt man ska ta det där undrar jag..
    Borde inte finnas ungar där man dricker espresso då

• Tinkerbelle

Hihi, så rätt!!! Eller i USA med all cola....
    Så vi kan nog lungt njuta vårt koffein, i olika former!

• Licia

Kanske bara dra ner lite på det då om man dricker 4 koppar per dag. Och ta mjölk i?? Choklad kanske vore bättre?

• Yrrepyrr

På tal om njuta äre nog dags att he sig ut, solen skiner, här tarvas promenad!
    Kram till alla koffeinister

Svar på tråden BIM v. 7