Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Förr oss som är fast i Scrapträsket

God kvällen!

Nu har jag hittat hit igen, eller ja, jag var inne lite igår och kollade läget lite. Men det hände inte så mycket här igår. En del av er var på nån scrappträff om jag inte minns fel. Hur var det då? Jag hade åxå en liiiten scrappträff här igår. En kompis och min syster var här och vi scrappade ihop.

Har kikat lite på er som har lagt ut lite nya LOer. Dom är verkligen superfina allihopa

Ang. detta med stansmaskinerna, (QK, Cuttlebug och allt vad dom heter) vilken är bäst. Vad är det för skillnad på dom egentligen? Finns det nån sida där dom jämnförs? Jag har bestämmt mig för att försöka samla ihop lite pengar och köpa mig nåt sånt. Fast det lär inte ske innan sommaren, får önska mig pengar när jag fyller år. Men som sagt, vilken ska jag köpa?

• scrapparlotta

kanskesnart:

Jag var på gekås förra veckan. Dom har X:et med refill (och lita annat plock) för 30 kr. Köpte en. Sen skulle dom åxå ha haft en skärmaskin för 30 kr (billigt, så det kanske bara var skit, jag vet inte) men den var slut då. Dagen efter var min syster där, då hade dom den. Dum som hon var köpte hon ingen till mig. Men jag bor ju inte så långt därifrån så jag åker nog dit snart igen och hoppas på att dom har den inne då. Sen hade dom ett sett med MASSA pennor i olika färger och så som det stod att dom var syrafria på. Vet dock inte vad dom kostade, jag köpte dom inte.

Hoppas du gör några fynd där, det var väldigt lite folk där då jag var där. Hoppas du har samma tur.

• scrapparlotta

God kvällen. Har varit lite trött dom sista dagarna, så jag har inte riktigt orkat att hänga med er här i träsket det sista. Men jag har scrappat lite i alla fall. Finns en ny LO i galleriet.

Nu har jag åxå bestämt mig för att köpa en cuttlebug. Fast jag måste ju spara lite till först och jag ska även fråga min syster om hon inte är med på att köpa den tillsammans med mig, så blir det ju bara halva priset. Vi får väl försöka samsas om den.

En liten fråga om den......tar den absolut alla dies. Jag behöver inte tänka om jag ska köpa en dies om den passar cuttlebugen eller inte? Har jag förstått rätt?

• scrapparlotta

Fnyz:

Ok, det låter bra. Som sagt, jag måste nog spara en hel del innan jag kan köpa den. Och så hoppas jag min syster hänger på att lägga hälften. För jag skulle ju tro att hon läääär komma hit och stansa i alla fall och då kan hon gott betala hälften på den . Men det känns gott att ha bestämt sig för det............fast....hmmm....min sambo vet inget än om min mitt lilla kommande inköp........Får väl gulla lite extra med honom nu ett par dagar innan......innan jag släpper bomben

• scrapparlotta

Blue Vapor:

I det senaste nummret står det att nästa tidning ska komma ut den 3 april..........väntar åxå som en tok.

• scrapparlotta

Oj, hur mycket man lägger ut på scrappgrejer i månaden. Usch, vågar knappt tänka på det. Men det ligger nog i genomsnitt på ca 500 - 800 kr i månaden. Nån månad kanske jag inte köper alls mycket, men vissa månader....oj oj oj.....då kan det lätt bli en tusen-lapp. Tur inte sambon vet allt........

• scrapparlotta

DianaJ:

Nej, min sambo har inget sån där jätteintresse i nåt dyrt. Han gillar att vara i skogen och hugga ved och lite såna saker (udda...jag vet....)Och det är ju en måstegrej när vi har skog och så, så det kan jag inte gnälla på. Och han har väl inte sagt nåt än om mina inköp till scrappingen, men vi har ju inte världens största plånbok om man säger så.......jag snålar på mina föräldradagar så jag kan vara hemma så länge som möjligt med barnen så vi har lite knapert. Och då kan det i bland kännas lite onödig att lägga 500-600 kr på scrappingen......tycker jag åxå....fast kan inte låta bli.

• scrapparlotta

Cia:
    Jisses......vilket scrapprum!!!!!! Vilken otrolig dröm att ha det så. Hon måste vara vääääääldigt rik! Usch!!!!

• scrapparlotta

Wow, så fina LOer ni lagt ut tjejer.

Jag har gjort färdigt en LO nu ikväll med, och som jag blev rysligt nöjd med faktiskt. Nog min bästa hittils. Försökte att fota av den nu så jag kunde lägga ut den här, men det blev inget bra i mörkret. Får nog vänta till det blir dagsljus så jag kan fota utan blixt.

Så det är väl till att gå och lägga sig nu då.
    God natt

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket