Hur många scrapalbum har du gjort/håller på att göra?
Jag är inne på mitt 3 album nu.
Planerar du sitt scrappande?
Jag planerar endel, tex när jag beställer kort så brukar jag fundera ut vilka kort jag vill scrappa om. Sen kan det ju hända att jag vill ha nåt annat kort ibland och då skriver jag ut det själv. Annars planerar jag inte så mycket.
Brukar du anteckna på baksidan av dina LO´s?
Nej, däremot så händer det att jag testar en penna eller en färg om den passar till pappret.
Har du en scrapbudget?
Nej, fast det vore nog ingen dum ide. Fast jag ska nu börja spara pengar till nästa mässa i göteborg som är till hösten. Annars så tar jag pengar från mitt konto och betalar scrappargrejor för.
Hur förvarar du spillpapper?
Små pappersbitar förvarar jag i en mapp, större bitar ligger i en låda.
Hur förvarar du stickers och rubons?
I en av lådorna på skrivbordet.
Hur förvarar du dina dekos?
Små grejor har jag i små lådor med små fack i. Lite större gjejor har jag i plastlådor (glasslådor, lådor som min sambo har köpt spik/skruv i tex)
Kul med lite frågor
Nu har jag en fråga till er, svara och säg vad ni skulle ha gjort.
Jag har för säkert 1½ - 2 månader sen beställt en distress svart från forma hantverk. Den har varit slut och hon skulle skicka den så fort hon fick in den. Forma hantverk har ju alltid en "veckans vara", som brukar vara en omonterad stämpel. För nån vecka sen hade hon en "veckans vara" som var ett sovande barn, såååå söt. Nu ska jag beställa lite andra grejor därifrån, samtidigt som distressen hade kommit igår. Så nu ska jag lägga en beställning och samtidigt får jag då min distress (ca 2 månader senare). Denna veckans vara vill jag inte ha. Kan jag, som kompensation för att ha väntat på min distress så länge, fråga om jag får köpa den sovande barnet som veckans vara? Eller är det dumt? Hur skulle ni ha gjort?