Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Förr oss som är fast i Scrapträsket

DianaJ:

Jag var på min första mässa i helgen i göteborg. Och jisses vilken mässa. Det var som att komma in i paradiset. Det går inte att säga riktigt vad som var bäst. Allt var bäst (utom priserna på fikat dom hade där.......rena rånet att köpa nåt där). Att kunna se och känna på allt, stämmningen, all inspiration man fick kanon. Detta var min första mässa, men definitivt inte min sista

• scrapparlotta

Jag ska åxå lägga ut det jag handlade i helgen, har inte orkat med det än bara. Men det kommer. Jag handlade på tok för mycket. Nästa mässa i göteborg blir ju i mitten på september. Så nu ska jag lägga undan minst 200 kr i månaden, då lär jag ju i alla fall ha 1200 kr där. Och det lär behövas.........

• scrapparlotta

Nu måste ni hjälpa mig.....och lova att ni säger vad ni tycker nu.

Jag håller på att göra en LO till min mamma som hon ska få i påskpresent. Scrappar om hennes älskade katt. Har precis börjat på den. Använde foam stamps till rubriken......och råkade tappa en stämpel . Jaha, vad gör jag nu då, tänkte jag. Så kom jag på att jag kanske skulle "tappa" några fler så det ser ut som om det ska vara så. Men nu när rubriken blev färdig så ser det bara kladdigt ut tycker jag. Vad tycker ni? Kan jag ha det så, eller ska jag börja om på en ny LO? Om jag börjar om så är det bara CS som går till spillror, det andra är bara ditfast med dålig fotofix, så det är lätt att lossna på. LOen finns i mitt galleri. Kika gärna och säg precis vad ni tycker, snälla.

• scrapparlotta

Jag ska kanske tillägga att LOen inte är färdig, bara börjat. Tänkte att innan jag gör nåt mer vill känna efter om jag ska börja på en ny, eller ha den som den är.

• scrapparlotta

Tack till er som har tyckt till om mina "tappade" bokstäver. Kanske kan ha det så då . Anledningen till att den ser tom ut är att den inte är färdig. Jag ska stämpla lite till, sätta dit nån blomma och några brads tror jag. Så det kommer att "fyllas" på nu i kväll när barnen (förhoppningsvis ) sover

• scrapparlotta

Japp, då kör jag som det är. Ingen av er som tyckt till har tyckt det ser konstigt ut. Så då fortsätter jag på LOen
    Nu när min irritation över att ha tappat den första stämplen gått över, så tycker nog jag åxå att det är ganska bra. Med lite andra dekorationer så blir det kanske bra till slut.
    Tack alla

annika:

Hehe, vilken häftig hatt Bra ide!

• scrapparlotta

Så, nu har jag scrappat färdigt min "MISSlyckade" (var jag allt lite fyndig ) LO, och den blev faktiskt ganska bra trots "tappade" foamisar. Tack till er som tyckte jag skulle fortsätta med LOen. Resultatet lägger jag ut imorgon, då det är lättare att fota då.

Nu ska jag gå och sova gott.

God Natt

• scrapparlotta

prinsessårtan:

Mina LOer gör jag "fristående", dvs lösa papper. Sen lägger jag dom i en plastficka som sitter i en pärm. Jag köper min album billigt på gekås, där sitter plastfickorna redan fast i albumet. Sen finns det lösa plastfickor att köpa och så får man köpa ett album och sätta plastfickorna i.

Sen finns det åxå album där sidorna sitter fast, så man får scrappa sin LO på plats så att säga. Men den varrianten har jag aldrig provat.

Hängde du med? jag är så dålig på att förklara saker och ting.

• scrapparlotta

Eller jag kanske fattade din fråga fel ser jag nu. Du undrade kanske vilka olika sorters album det finns, olika kategorier och så....ooppss. Jaja, trött nu.

• scrapparlotta

Sydskåningen:

Tack, ja det var lite så jag tänkte med doodlingen med en vit penna. Att "kladdet" då skulle smälta in lite i LOen.

• scrapparlotta

Jen 82

Wow, grattis till en underbar sambo med underbara ideer. Inte illa att få ett sånt påskägg. Min sambo skulle aldrig i hela sitt liv komma på att ge mig något i present, det är knappt han gör det när jag fyller år och vid jul. Men han har andra underbara sidor

Du har även lagt ut fina LOer ser jag Nu får du låta kameran gå varm idag, blir en tuff start för den kanske......påsk och allt

Annars så kikar jag bara in lite hastig här och önskar alla underbara scrapptroll EN UNDERBART TREVLIG PÅSKAFTON

Nu ska vi åka till mamma och fira påsk och fira min lillasyster som fyllt år i veckan.

Ha en bra dag!

• scrapparlotta

Bitte:

Vilken undrerbar LO, för det fötsta så är ju korten hur sköna som helst , sen LOen, vilka fina färger och så snyggt med alla knappar. Kanon

• scrapparlotta

Hur många scrapalbum har du gjort/håller på att göra?
    Jag är inne på mitt 3 album nu.

Planerar du sitt scrappande?
    Jag planerar endel, tex när jag beställer kort så brukar jag fundera ut vilka kort jag vill scrappa om. Sen kan det ju hända att jag vill ha nåt annat kort ibland och då skriver jag ut det själv. Annars planerar jag inte så mycket.

Brukar du anteckna på baksidan av dina LO´s?
    Nej, däremot så händer det att jag testar en penna eller en färg om den passar till pappret.

Har du en scrapbudget?
    Nej, fast det vore nog ingen dum ide. Fast jag ska nu börja spara pengar till nästa mässa i göteborg som är till hösten. Annars så tar jag pengar från mitt konto och betalar scrappargrejor för.

Hur förvarar du spillpapper?
    Små pappersbitar förvarar jag i en mapp, större bitar ligger i en låda.

Hur förvarar du stickers och rubons?
    I en av lådorna på skrivbordet.

Hur förvarar du dina dekos?
    Små grejor har jag i små lådor med små fack i. Lite större gjejor har jag i plastlådor (glasslådor, lådor som min sambo har köpt spik/skruv i tex)

Kul med lite frågor

Nu har jag en fråga till er, svara och säg vad ni skulle ha gjort.

Jag har för säkert 1½ - 2 månader sen beställt en distress svart från forma hantverk. Den har varit slut och hon skulle skicka den så fort hon fick in den. Forma hantverk har ju alltid en "veckans vara", som brukar vara en omonterad stämpel. För nån vecka sen hade hon en "veckans vara" som var ett sovande barn, såååå söt. Nu ska jag beställa lite andra grejor därifrån, samtidigt som distressen hade kommit igår. Så nu ska jag lägga en beställning och samtidigt får jag då min distress (ca 2 månader senare). Denna veckans vara vill jag inte ha. Kan jag, som kompensation för att ha väntat på min distress så länge, fråga om jag får köpa den sovande barnet som veckans vara? Eller är det dumt? Hur skulle ni ha gjort?

• scrapparlotta

Tjej 83:

Nej, det ska ju tydligen inte vara hennes fel. Det hade strulat med leveransen eller nåt sånt. Så det är svårt........

• scrapparlotta

God kvällen. Ett tag sen jag skrev här nu, hinner inte med det så mycket nu. Tyvärr. Men jag kikar in här varje kväll och tittar på era nya fina LOer och kort. Alla gör såååå fint.

Men nu måste jag fråga lite här. Är såååå arg just nu. Skulle prova mitt nyinköpta shimmer kit. Fick tipset att använda 3D lim. Ok, jag har nu tömt halva min 3D lim flaska....grrr. Hur ska man göra för att få ett jämt och fint lager med sånt lim? Fösta gången jag provade täckte tydligen inte limmet överallt, så när jag hällde på glittret fäste det inte överallt. Så på med mer 3D lim (typ då halva flaska blev det....)och ändå så blev det inte bra. Har ni några tips? Kan man använda nåt annat lim? Så nu är denna scrapparkvällen förstörd för min del

• scrapparlotta

Hjälp.....har jag nu klantat till det. Jag har äntligen köpt ett alfabet i clear stamps. Så använde jag fluid chalk till dom idag, och när jag skulle rengöra stämplarna gick det inte att få bort färgen. Varför, kan man inte använda fluid chalk till clear stamps? Kommer det att färga av sig nästa gång nu då? Vad sur jag blir

• scrapparlotta

Mia och Sandra:

Ok, låter bra. Då kan jag pusta ut.......Det verkar inte som om dom färgar av sig. (var tvungen att prova lite i natt innan jag gick och la mig....annars hade det gnagt i mig hela tiden). Jaja, dom får väl se "skitiga" ut då.....
    Tack för era svar

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket