• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor
    1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"

Pöh, vad jag har hört så torde jag höra hemma i samma fack som en Ellos-katalog... såååå, none of the above!

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?

Sassafrass Lass, Chatterbox (mest de lite nyare rummen), BG's Gypsy & LilyKate, Wild Asparagus, Imagintation Project's GinX, Chloés closet, Center City.

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?

På A svarar jag rosa

4. Prickigt eller schackrutigt?

Glök - VET EJ!!! Inget?

5. Randigt eller rutigt?

Definatly Randigt!
  • Cheri

Är det bara jag.. som börjar känna mig liiite trött på BG.. ?

• Blue Vapor

De äckliga pengarna består i såna fall av 3 delar:

*svensk moms på ditt ordervärde - det räknas INTE på fraktkostnaden.
    *expeditionsavgift till tullen/posten på 60nånting kronor.
    *ibland har även någon liten arg tull-man lagt på en pluttig tullavgift - alltså en förtullan av varorna. Såna här pysselsaker är lite svårt att placera i kategorier, så det är väl därför de skiter i det oftast. Tror jag betalat det en gång, och då var det några futtiga procent, typ 3 eller nåt sånt.

Så jag brukar sikta på sånt som inte finns här hemma, sånt som är mycket billigare än här, och *host* det som jag vill ha! Har slutat nojja över tullen, det tog bara några år 

• Jen 82
    Blue Vapor skrev 2007-02-02 22:52:51 följande:
    De äckliga pengarna består i såna fall av 3 delar:*svensk moms på ditt ordervärde - det räknas INTE på fraktkostnaden.*expeditionsavgift till tullen/posten på 60nånting kronor.*ibland har även någon liten arg tull-man lagt på en pluttig tullavgift - alltså en förtullan av varorna. Såna här pysselsaker är lite svårt att placera i kategorier, så det är väl därför de skiter i det oftast. Tror jag betalat det en gång, och då var det några futtiga procent, typ 3 eller nåt sånt.Så jag brukar sikta på sånt som inte finns här hemma, sånt som är mycket billigare än här, och *host* det som jag vill ha! Har slutat nojja över tullen, det tog bara några år  Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Svensk moms på mitt ordervärde? Då hade jag kommit undan ganska billigt om jag åkt fast i tullen för båda gånger jag best från LM så har dom skrivit ner värdet till typ 25$ när värdet eg varit runt 200$ ??
  • DianaJ

Ah! mer frågor! :) i like!

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"

Pssar nog inte in nånstans där :)

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?

Oj, oj, oj! Prism å Bazzill, BG, KI Memories, Crate, Sassafrass, Cosmo Cricket, American Crafts, Hambly, Making Memories (Kraft serien), My Minds Eye, Chatterbox, Urban Lily, We R Memorykepers.... det tar ALDRIG slut! Papper är min ADDICTION :)

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?

vitt (tänker direkt på cs när jag läser frågan)

4. Prickigt eller schackrutigt?

prickigt

5. Randigt eller rutigt?

randigt

• Marajjah
    Cheri skrev 2007-02-02 22:51:15 följande:
    Är det bara jag.. som börjar känna mig liiite trött på BG.. ?
    Jag kan säga att jag alltid tyckt BG vara snyyyyggggga papper, men det är inte förrän nu nyss som jag börjat använda dem, så, svaret på din fråga är nej, jag är inte trött på dem.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • DianaJ

Cheri - jag har precis börjat GILLA BG ;)
    Blev intresserad när de släppte dasher och fruitcake och det lilla som visats på CHA...YUM! I alla fall ett par av serierna...

• DianaJ

Måste bara höra med er (eftersom jag sitter och chalkar just nu) vilken är er favoritfärg på Color Box fluid chalk? Som ni använder mest?

• Jo79

Chestnut roan. Helt klart. Får panik när den börjar ta slut och jag inte ser nästa oöppnade i närheten...

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket