• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah
    DianaJ skrev 2007-02-02 23:01:31 följande:
    Måste bara höra med er (eftersom jag sitter och chalkar just nu) vilken är er favoritfärg på Color Box fluid chalk? Som ni använder mest?
    Dark Brown, Chestnut Roan och Charcoal. Funkar alltid!
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Jo79
    Marajjah skrev 2007-02-02 23:05:55 följande:
    DianaJ skrev 2007-02-02 23:01:31 följande: Måste bara höra med er (eftersom jag sitter och chalkar just nu) vilken är er favoritfärg på Color Box fluid chalk? Som ni använder mest? Dark Brown, Chestnut Roan och Charcoal. Funkar alltid! Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Precis. De andra färgerna behöävs egentligen inte... fast man måste ju ha dom ändå!
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Jösses. Nu går jag och lägger mig... fingrarna snubblar över tangenstbordet och jag ser suddigt. Är det ett tecken?Fundersam

Mamma till KaramEllen
  • MamaKajsa

Hej.
    Här kommer en entusiastisk nybörjare inskuttandes. Vilken fantastiskt rolig grej detta är. O va snygga grejer ni gör *impad*
    Har gjort sex LO:s nu o inser att jag måste framkalla meeeeeer bilder
    Var och shoppade med två vana scrappare häromdagen, jag blev helstressad inne i butiken....finns ju bara sååå mycket fint *vill ha vill ha*

Kommer kanske inte ha så mycket att säga i den här tråden men MASSOR att läsa. o lära. Bara att lära sig "språket" är ju halva utmaning
    Såg att ni kör skiss-utmaningar med...det vore ju kul att prova på, men får nog öva lite mer först

Hoppas det finns plats för mig här, för ni verkar vara en hel hög med glada tjejer som verkligen skriver hur mycket som helst

• Jo79
    MamaKajsa skrev 2007-02-02 23:09:57 följande:
    Hej. Här kommer en entusiastisk nybörjare inskuttandes. Vilken fantastiskt rolig grej detta är. O va snygga grejer ni gör *impad*Har gjort sex LO:s nu o inser att jag måste framkalla meeeeeer bilder Var och shoppade med två vana scrappare häromdagen, jag blev helstressad inne i butiken....finns ju bara sååå mycket fint *vill ha vill ha*Kommer kanske inte ha så mycket att säga i den här tråden men MASSOR att läsa. o lära. Bara att lära sig "språket" är ju halva utmaning Såg att ni kör skiss-utmaningar med...det vore ju kul att prova på, men får nog öva lite mer först Hoppas det finns plats för mig här, för ni verkar vara en hel hög med glada tjejer som verkligen skriver hur mycket som helst
    Välkommen!!
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

NU går jag och lägger mig!

Skriv nu inte fööör mycket ikväll...?

Mamma till KaramEllen
  • Blue Vapor
    Jo79 skrev 2007-02-02 23:07:26 följande:
    Marajjah skrev 2007-02-02 23:05:55 följande: DianaJ skrev 2007-02-02 23:01:31 följande: Måste bara höra med er (eftersom jag sitter och chalkar just nu) vilken är er favoritfärg på Color Box fluid chalk? Som ni använder mest? Dark Brown, Chestnut Roan och Charcoal. Funkar alltid! Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610Precis. De andra färgerna behöävs egentligen inte... fast man måste ju ha dom ändå! Mamma till KaramEllen
    Tihi, kan ju bero på att de främst är stämpelfärger som det finns fler än di bruuuuuneeee! Fast jag äger ändå inte en enda......... cirkus 100 dynor till trots

Jen 82 - ja de är schyssta på LM!!
  • DianaJ

Marajjah - Och det är såklart inga jag äger! :) Får lägga till lite på inköpslistan mao.

Har ni sett de nya dynorna som KI Memories släpper nu? Färgerna ser i alla fall himla mumsiga ut! :)

Hur är det med brads då? Favoritmärke?

Jag köper MM och Heidi Swapp men tycks använda HS för jämnan. Gillar färgerna och att de är så blanka i ytan.

• DianaJ

HEJ MammaKajsa! :) Roligt att fler ansluter sig!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket