• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79
    Fnyz skrev 2007-02-07 23:21:28 följande:
    ä jag fortsätter å skriver inlägg jag då å pratar med mig själv Tattered rose (hudfärgad obs spädes med mycket vatten)Walnut stain (brun)scattered straw (vetegul )aged mahogny (lite mörkare röd)faded jeans (blå)wheathered wood (grå, med massa vatten fin till t.ex. vingar)med dessa som en grund så kan man ju även blanda till olika gröna, lila m.fl. nyanser och få olika mörka/ljusa färger. om man inte har motiv som är människor så kanske inte tattered rose är ett måste
    åh tack jag har lagt in en beställning nu
  • Blue Vapor

Men jag blir galen............ nu är det nåt skumt med min pc här, för explorer hänger sig hela tiden! Har försökt skriva flera ggr nu

Sorry att den blev så APSTOR här i tråden, fattar inte varför, högerkanten fick ju inte ens plats skumt.... aja, har lagt en mkt bättre bild i min blogg nu också.

Cama - TACK! Hm, det blir sällan som jag trott från början, och jag slutar inte att välja saker förrän jag känner att det är helt rätt! Det är därför det tar lite.............lite tid Känns det inte helt rätt så måste jag hitta nån annan lösning liksom... Spelar ingen roll om det är papper, fotoplacering, fonter eller dekos

• scrapparlotta

Blue Vapor: Hehe, ok, det är lugnt.....Men det är kul att färglägga... . Vänta bara, rätt som det är sitter du med en hög distresser och stämplar framför dig med.....Jag trodde inte jag skulle falla dit nämligen, men det gjorde jag

• Blue Vapor

Fniss, jag har försökt och försökt - blir INTE bra! "Alla andra" kan, men inte jag Jag kör med effekter istället, så jag äger nog inte många "färglägga"-stämplar...... Fundersam

• MamaKajsa

Slutresultatet på gammelmorfars minnes LO som ska stå vid kistan på begravningen.
    Sådär nöjd är jag....men den får lov att duga. Tror inte att jag kan bli nöjd med denna, är för viktig liksom.

Till Georgs minne

• Tjej 83

gomorn alla.
    ingen vaken..?

hata mej inte nu haha menni har säkert tänkt på detta redan *hoppas* hihi
    men vet ni vad 1 LO kostar ca.? o tänk er ett album fullt?!?!!
    shit. men visst är det värt varje krona.. jaja ne nu ska ja göra annat. typ somna om haha eller inte?

• Emmixen

Tjej 83 - Jag är också vaken....

MamaKajsa - Var har du hittat alla musiksakerna som är på den (fina!) LO:n? Alltså G-klaven, flygeln, noterna och det?

• Emmixen

BV - Jag kan testa att göra ett kort (sugen på flocket eller vad det var) idag. Men är det nån särskild storlek eller så det ska vara i? Vi får se om kortet ens blir bra.....

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket